2009-08-21 ? 20:58:32

21 augusti

20.31
Lilja har fått världens bakslag vad gäller dagis, en lämning i veckan blev lite fel och nu så fungerar det inte alls, hon är som ett plåster på mig och lämna kvar henne idag var omöjligt. Ledsamt! På måndag ska Hannes försöka lämna henne, jag hoppas det går bättre.

Imorgon har Tinna sitt kalas på Leo. Jag hoppas det blir roligt... Så på måndag kväll kommer mamma, Rolf, Gustav, Bibbi och Keith... det blir mysmat som Tinna valt. Jag handlade inför måndagen redan idag, åkte först till Toy´s a Rus för att kolla om deras Pet shops var billigare än de vi spanat in på Maxi... big no no, 30 % dyrare! Gick även in på Arken zoo, ur-usel djurbutik... kändes som att man borde ha en viss auktorisering för att att få sälja djur och djurfoder... han försökte sälja på mig Royals valpfoder, med 100 kr rabatt, nej tack sa jag, jag kör Nutra Nugget... ja, sa gubben men vi har rabatt..
Ja, och??? Jag köper väl inte tre kilo Royal eller vad det kan vara för att Ni har rabatt... fodersort byter man ju inte om det inte är av en väldigt bra anledning... och byter man så är det ju långsiktigt.
Så bad jag om hjälp att hitta en vattenskål man hänger i buren (till Glimma), så visar han mig små mjuka kattskålar, eller om det var kanin/marsvin.... i plast... du sa jag, den kan hon ju bita sönder på nolltid.
 Jahaaaa... vill du ha en i metall, så visar han storek som passar i bur leonberger eller ngt..
-Ursäkta, har du en metallskål, till en bur, för en gårdshundsvalp.... upprepade jag...ja då kom en liten skål fram, för 2-3 dl vatten, som Glimma inte välter/badar i...

Handlingen på Maxi tog över 2 timmar, träffade först Snygg-Eva, det var ju tur, gjorde handlingen lite roligare. Så mötte jag Mimmi och Amanda.

Hannes & Lilja har varit hos Keit och fått massa kantareller och kräftor! Ha, Keit vet precis mina svagheter vad gäller mat, kebabtallrik, kräftor och kantareller... det är grejer det!

Imorgon förmiddag åker jag med barnen och Glimma till Alvesta en sväng... Hannes och Keit ska snickra här hemma.

Glimma är en riktigt mönstervalp, inte en droppe kiss inne, äter, sover, leker, busar!

Jag ska erkänna, att jag är glad att jag inte har fler kullar planerade iår, det är många ofödda kullar på gång och man märker att mängden intresserade valpköpare som ringer har minskat drastiskt. Det har fötts massvis med valpar iår, valpköpare har kunnat välja, till skillnad mot för bara något år sedan, när chansen att få köpa en valp var en tur. Men iår har många uppfödare storsatsat mer än någonsin och "pumpat" fram valpar och många har fått stora kullar... Jag tror många kommer få svårt att sälja sina valpar i höst.
Jag kommer inte ta valpar på Sunna nästa år, hon ska få vila till början på 2011, då blir det hennes sista kull.
Saga kommer jag para med Toragårdens Dalton, lite beroende på när hon löper eftersom Dalton ska få en liten son ska flytta hem till honom, så parningen måste anpassas efter hur hans husse och matte kan ta emot sin valp.
Däremot måste ju Binkis in i avel, het kandidat är den enormt flotte Toragårdens Billy-Josef... http://www.protopage.com/bosses_sida
han hade även kunnat vara en het kandidat till Aza, vi får se, man kan inte ha hur många valpkullar som helst!

Nedan en söt bild på Fixa, har även fått hälsningar från Furia "Sally" och Figaro "Figge", det går hur bra som helst för dem i sina nya familjer.

Fixa pluggar!

En fundering:

"Hunden säger människan ger mig mat och kärlek, de måste vara gudar.


Katten säger människan ger mig mat och kärlek, jag måste vara gud"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: