2009-08-23 ? 14:17:37

23 augusti

14.04
Tyst i hela huset!
Lilja sover middag, Tinna är på Adams födelsedagskalas i Stora Vallstugan, Hannes är på Bergundadagen... Ja och hundarna i trädgården.

Tinnas kalas var jättelyckat igår, först var det disco i disco-rummet på Leo´s lekland, därefter fri lek för alla barnen på leklandet. Det gick bra, men barnen hade full speed hela tiden... ca 20 min innan kalaset var slut, satt alla barnen och trampade på varsin cykel och såg helt slut ut. Så då köpte jag lite pop corn, ordnade dricka och de fick sin godispåse... så piggnade de till igen. De tre minsta, tvååringarna, Lilja, Theo och Elsa hade sååå roligt även fast de är små.... fast den som var svettigast, gladast och åkte mest, var nog Theo´s pappa Jotham!

På förmiddagen igår hade jag med mig barnen till klubben och tränade Tosse lite... Tinna lekte med Filippa och de hade fullt upp med Glimma. Jag körde bara ett kort pass med Tosse, man kan säga att jag känner mig mer och mer framtung. Hannes och Keit var hemma och snickrade... vi har bla satt upp 105 cm panel på ena köksväggen, jag är trött på ständiga tapetfläckar, just den väggen utstätts för hundar och barn hela tiden, så nu blir det panel. Hittills obehandlad, funderar på om den ska vitlaseras, målas.. om målas vilken färg?

Härliga kräftor åt vi till kvällsmat, flickorna är galna i kräftor!

Blev så glad innan, Jennie och Marie vill praktisera här i höst igen. Toppen, de är så duktiga!!!!!!

Nej, nu tror jag att jag ska göra lite te, har köpt hem ladies grey... så ska jag stoppa i tvätt i maskinen och dammtorka lite på övervåningen.... man kan säga att behovet är STORT!

Millis och Achilles tävlar i Tranås i helgen, väntar spänt på resultat!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: