2009-12-03 ? 10:33:30

3 dec

13.42
>Tack Millis för infon! Ska se om Alva kan fastna på bild!
Alva och Glimma har "play-date", de busar konstant! Keit är här idag och lagar hålet i taket... fast för tillfälle iväg och besiktigar volvon och hästsläpet, jag är så tacksam, snällt av honom. Lilja & Beatrice sover, så jag ska se om jag inte kan lugna Alva och Glimma... de börjar bli övertrötta och brygga lite kaffe samtidigt!


10.20
Åh älskar frost, snö behöver jag inte, men 1-2 minus hela vintern passar perfekt, inga kladdiga hagar, rena hundar och barnskor :-)
Steg upp runt sju, före 9 sov redan Beatrice igen, disken var klar, tvätten klar... så tack vare "babyvakten" så gick jag ut och fodrade hästarna och busade lite med hundarna i trädgården. Lyxigt att ha sina hästar så nära, även om jag inte gillar att lämna Beatrice, så är ju egentligen inte avståndet längre än om man skulle bo i ett hus som exempelvis mamma & Rolf gör... så jag lämnar ju inte henne, jag hör hela tiden plus att hon har andningslarm... jag får lite frisk luft och hundarna busa lite medan hon sover gott i sin säng.

Igår hade vi besök av Evita "Alva", Sunna-Uffe-dotter, en sån liten skönhet, en feminin kopia av halvbrodern Achilles! Ni kan tro att Glimma och Alva hade skoj ihop! De är två helt olika hundar, både till utseende och sätt, Glimma är grövre, tyngre modell, lite osmidig... medan Alva är som en ballerina, dansant, nätt och bedårande sött uttryck. Glimma är ju också söt, men inte i närheten av Alva.

Jag ska passa på att tipsa... i somras bytte jag foder, jag har innan kört med Nutra Nugget och Pro nature... varit ganska nöjd. I somras bytte jag till Eukanubas schäferfoder, till alla hundarna. Vilken skillnad, delvis är det stor skillnad träningsmässigt för Tosses del, i samband med foderbytet kom faktiskt hennes stora framsteg i skyddet och även spåret och lydnaden, men mest skillnad såg jag i skyddet. Äntligen har hon börjat sätta muskler och dra upp buklinjen aningen (eftersom hon är kastrerad, har hon lite svårt med sina "kurvor)... Hon fäller mindre, dock fäller hon ju konstant, året runt, men det blir bättre.
De två som jag ser störst skillnad på vad gäller att fälla, är gårdshundarna! De vita små håren har minskat radikalt hemma hos oss! Sunna är dock för tjock just nu, men välmusklad och mycket fin i pälsen och glänser!
Glimma likadant, välmusklad och verkligen fin i päls/klor och utvecklas mycket väl!
Dessutom tycker de om det, smakar gott!

FÖRRESTEN, KOMMER INTE IN I  MIN MAIL! MEN FACEBOOK FUNGERAR JU PERFEKT...
Kommentarer
Millis

Utställningen i Moheda annandag jul tar emot anmälan veckan ut, men helst senast i morgon. Gå in på www.sbhk.se och kolla.

Skicka bild så jag får se likheten med Achilles!

2009-12-03 @ 11:13:07
Challe

Är det för sent i dräktigheten för Aza???

2009-12-03 @ 14:39:47
URL: http://azahara.blogg.se/
Louise

Hej! Fin blogg du har! Du Har kanske förslag på Julklappar till min mammas julkorg? Och en julklapp till min äldre bror? Kommentera mitt senaste inlägg=) Vad ska du köpa för Julklappar till dina nära o kära? Kram Lulluuu

2009-12-03 @ 15:13:30
URL: http://laalee.blogg.se/
Maja.

Vilken härlig blogg!

2009-12-03 @ 15:20:01
URL: http://mcaria.blogg.se/
Camilla

Kör med precis samma foder till mina Greyhounds och är också supernöjd :-)

Önskar er en bra adventshelg.

Hoppas att barnen snart mår bättre.

Kram Camilla

2009-12-06 @ 14:42:27
URL: http://kenneldreamingocean.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: