2009-02-11 ? 08:32:24

11/2

17.43
Alltså, hingstarna skulle filmas, vi har en som är intresserad av dem.. så började vi filma och jagade på dem, men med fel inställning på kameran, så när kameran var rätt inställd var pojkarna hur trötta som helst.... och jag är ju inte direkt så teknisk som Conny... men Thule kan Ni får kika på (trött och blöt):

17.02
Prat och funderingar mellan Alicia och Tinna:
A: Nu ska jag ta bort min kanin från elementet så den inte brinner upp och dör!
T: Men hallå, den kan ju inte dö, den är ju inte riktig för den har inga ögonbryn!

T: Mamma... varför heter det fladdermus?
Jag: Ja, det är ju en mus med vingar, som kan fladdra..
T: Varför kunde det inte lika gärna heta musfladder då?


14.05
Tinna, Lilja och Alicia leker för fullt! Alicia är väldigt spänd på vad det blir för smaskig fika, så halv tre blir det fika har jag lovat ;-)
Har köpt (hmm nu kom de springandes nakna och ska leka simhall) sockerbullar, kringlor, chokladboll som de får dela på, men först blir det en halv fralla var.
Min mamma ringde innan, Binkis var sövd och skulle hämtas klockan 15, så länge skulle hon och Aza åka till Lasse Neij så får han träffa en Nicke-ättling :-)... Mamma var sååå förtjust i Aza, hon har ju aldrig spenderat så mycket tid med henne innan. Aza´s undersökning visade att Challe och jag hade rätt, jättefula tonsiller som ska opereras bort nästa torsdag. Hon fick även sina analsäckar tömda, men ingen infektion där, däremot överfyllda.
Toppen är däremot att Claes Karlsson kommer from nästa vecka även börja operera i Väckelsång, så man behöver inte ligga och köra 1,5 timme till Karlskrona!

09.48
Nu sover Lilja igen nattens missade sömn.
Jenny, Islandsnostalgi... hmmm tja, kanske det.... finns så mycket att berätta!
Hm, nu måste jag nog ta tag förmiddagens städning och tvätt. Alicia ska leka med Tinna i eftermiddag... så jag ska försöka komma iväg i god tid innan Tinna slutar dagis och hinna handla på Munges bageri.

08.31
God morgon bloggen!
Lilja har nästan inte sovit alls i natt, så nu ska hon lägga sig!
Kommentarer
Conny

Hoppas inte det var jag som smittade ner lilla Lilja :-( Ninni, ditt pris (Tessans chokladboll) ligger fortfarande i vår kyl ;-)

2009-02-11 @ 11:34:47
Anonym

Två kommentarer ikväll!

1. Din film påminner ändå om Bergmans demoner, fast utan Bergman! Hästar i himlen?? ;-)

2. Var det Hannes och Keith som skulle leka simhall?

2009-02-11 @ 19:47:07
Niklas

Jag skickade förra kommentaren!

2009-02-11 @ 19:48:48
Jenny

Fina åringar! Hoppas att köparen nappar!

Vadå snåla med att dela med sig! Fram med nostalgin!

2009-02-11 @ 20:16:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: