2009-02-04 ? 08:55:26

4/2

21.58
Nu har vi varit i Alvesta, i ca 4 timmar... Körde bara lite lydnad, hon var ganska ofokuserad, busig och såklart överladdad... Hon tycker vila suger!
Nu ska vi köra igång söndagsträningarna med, ska bli skönt, särskilt när Hannes skickar gnäll-sms om tvätt som ligger i maskinen...  Han kan ju gott träna på att använda den nu... om Tosse och jag ska träna ons kväll, lördag och söndag, även om vi nu mest ska torrträna tills hon är hundra. Ulrika undrade om jag inte ville ha en tyskimport, härliga laddade små stycken... hon berättade att varje hund är noga utvald av PW och endast 10 % av de hundar han ser kommer till Sverige... Mycket frestande, men jag har ju bestämt mig för att köra Tosse fullt ut så långt det går...

Ulrika har förresten lovat komma och vara gästinstruktör på vårt kennelläger, hennes mamma har en Götängenshane och själv har hon en tysk tik från försvarsmakten. Ulrika har enorm erfarenhet av hundar, som instruktör och jobbar även med försvarsmaktens hundar, fodertikar och valpar.

Vi hade också en lång givande diskussion om hundars belöning, godisbelöningen och alla problem de ger, bollbelöning, erfarenheter mm.. Själv har jag aldrig haft problem med en hund som belönats med godis, eftersom jag aldrig använt mig av det... för lat för att komma ihåg...

Så fick jag en hjälp med problemet med Tosses dåliga markering av apporter, så nu har vi det framför oss.

15.37
Barnen vilar i soffan och kollar barnprogram...
Jag hade ett litet missöde innan, nrä jag låg på BB fick jag bubblande lingondricka, gott ska Ni veta! Så nu hinkar jag ju i mig tranbärsjuice... och hur gott skulle det inte vara om den bubblade lite, så jag blandade, skruvade flaskan på streamern, tryckte... jäkla vilket tryck det blev OCH SKUM! Så jag tryckte en gång till... nu bubblade det ut flaskan, shit, bäst att sluta streama, skruvade av flaskan och i det sprutade på alla håll och kanter, så ungefär en liter.... åt alla håll som sagt...
Så...
1. Män ska inte kissa i motvind, bara kvinnor....
2. Kasta inte pinnar till eller på din hund....
3. Bubbla bara vatten i din streamer...
4. Är du minsta osäker, plocka all din svamp i mataffären..


14.41
Åse, shit vad spännande! Tänk honom och Karolína Sól! Har du länk?

14.19
Citerat ur hundsport, konversation mellan två hundar:
-Min husse får aldrig gå lös, för då rymmer han.
-Varför rymmer han då?
-För att han aldrig får gå lös?

Åh vad mycket bra läsning det var i Hundsport idag!

11.35
Lilja sover, hästarna är fodrade, hundarna rastade, huset dammsuget, nedervåningen och trappan skurade, disken står i diskmaskinen och nu hoppas jag på att Lilja sover en timme till, så ska jag njuta av god lunch i lugn och ro!

08.41
Lilja har just rullat ut en hel toarulle ;-) och har vääääldigt roligt... Tömmer lite bilder ur kameran....
Fattar inte att jag är så kass på att fota med vår kamera, Hannes bilder blir kanon.


Tinna och Tosse leker...

Lilja busar

Busungen Lilja

Så söt...

Sunna
Kommentarer
Conny

Ohhhh Ninni, jag längtar så efter våra grillträffar i skogen! Hoppas våren snart är här!!!!!!

2009-02-04 @ 12:01:21
URL: http://dickolsen.blogg.se/
Åse

Linds och Leikurs pappa kommer till sverige i sommar! Han kommer stå på station i skåne!

2009-02-04 @ 14:40:03
Lina

Bilderna på Lilja är underbara!

2009-02-04 @ 16:16:21
URL: http://linahallberg.blogg.se/
Challe

Sunna och Aza sitter likant = icke graciöst:-))))

2009-02-04 @ 16:25:02
URL: http://azahara.blogg.se/
Lolo

Det syns vem som är mamma till Bond. Så lika!!

Nu flyttar Bond in till stan men vill gärna vara med på grillträffarna i skogen med släkten.

2009-02-04 @ 21:46:08
Challe

Väkomna till Växjö!!!

2009-02-04 @ 22:13:41
URL: http://azahara.blogg.se/
Challe

Väkomna till Växjö!!!

2009-02-04 @ 22:14:15
URL: http://azahara.blogg.se/
Millis

Kul att ni kommer till stan, när??

2009-02-05 @ 09:42:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: