2009-02-09 ? 08:41:23

9/2

14.18
Youtube-smile!

 

14.00
Lilja sover länge idag.. Tinna spelar dataspel... finns massor jag borde göra.. men njää.. lyssnar lite på youtube... kikar lite bloggar (Conny, svimmade du av mitt sms).... man kan ju inte sluta förundras vad det finns för konstiga människor... Vad folk bloggar, hur de tänker, ngn tjej som var gravid med minsann "skulle ta sig en rejäl fyll snart"... eller när man läser om djur, träningsmetoder... "källsäkerhet Google"... jag har läst på Google att såhär får jag min hund att xxxx...  man skulle ju kunna skriva vilken bullshit som helst och garanterat kommer någon försöka sig på det...
Jag brukar alltid säga att det är många gånger inte de bästa tränarna/instruktörerna som är populärast... utan de som är bäst på att övertala sina "elever" att de ha rätt, oavsett hur tokigt det är...  Att sälja in sitt koncept... och tyvärr, ofta desto ärligare och rakare tränaren är, desto fler kunder förlorar hon /han, eftersom många är inte ute efter hjälpen utan berömmet... De duktiga tränarna jobbar med långsiktigt träning, vilket de flesta vare sig har tid eller lust att ta till sig och utöva. Men tar ofta till sig obeprövat hokus pokus-kort väg, än gamla beprövade metoder, som kanske tar längre tid...

 
Just nu lyssnar jag på Sonja... och nästa låt blir (och då tänker jag på Karin....):



11.29
Skrev ju om hur trist Sunna var för några dagar sedan, givetvis var det ju löpet som fyllde öronen med knäck... Nu är hon hur go och duktigt som helst igen!

09.06
Hihi Lina, du har varit borta i två dagar.... hahaha blogg.se straffar!

Passar på... tonsiller... bara på mina hundar.... nej inte alls...  eloge ska min mamma ha, som är så pass uppmärksam på symptom och vet allvaret i att ignorera problemen... Alla raser har problemet, men inom gårdshundsvärlden har man ex inte fått upp ögonen för det ännu som i ex brukshundsvärlden.

Till helgen ska Achilles para Fålbäckens Selma, ska bli spännande, hon för bla Leonberget´s stamtik Easy Jump´s Catwalk Kelly och Ocelotens Bassi Bass är farfar... Inavelsgrad 3 %....

08.55
Toppen, fick tid till Aza 10.45 på onsdag hos Claes!

08.40
Jag hade blogginspiration nyss.. men nu har jag glömt vad jag ska skriva... så det får blir senare... Ringer Karlskrona djursjukhus istället och beställer tid åt Aza... Challe och jag misstänker att hennes tonsiller är fula...
Kommentarer
Lina

Jag vill också blogga!!! Har försökt logga in i en halvtimme nu, men blir inte insläppt...vaför?

2009-02-09 @ 08:50:43
URL: http://lina.hallberg.blogg.se/
Linda

Ja, Eon äger ju nätet, så de får vi betala en massa till. Sen har vi kvar Östkraft som elleverantör, eftersom vi hade bundet avtal med de (bra mycket billigare än dagens priser). Uppvärming är fjärrvärme, Eon där också.



Jag tycker att det är galet att det kan skilja så mycket i avgift...dubbla priset!!!

2009-02-09 @ 13:18:15
Elin

Kan bara instämma ang bloggar mm, för att inte tala om alla forum där det florerar olika träningsmetoder och rykten.

2009-02-09 @ 19:58:26
URL: http://ishastar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: