2009-02-16 ? 20:39:54

Gästblogg

Gustav bloggar:

De hära jävla bloggandet, vafan nu detta ska vara bra för? Nu måste jag ju komma på något att skriva (syrran  tvingar mig).

Men om jag nu måste skriva här så tycker jag att det är dåligt att 15% av Sveriges grisproducenter försvann förra året pga extremt dålig lönsamhet. Sveriges amatörer till regering måste inse att det inte bara luktar svinskit, DET LUKTAR PENGAR!! Sveriges ekonomi bygger på jord och skogsbruk. Det är där allt börjar, är inte detta självklart? Men sedan måste man ju också ställa svensk handel mot vägen som passar på att ta extra betalt för köttet när det finns en svensk flagga på förpackningen, denna extra förtjänst får ju inte grispruducenten ett öre av. Sedan ska vi väl vara miljövänliga? Varför ska man då importera enorma mängder mat när vi kan producera den hemma samt skapa fler jobb?

Sveriges jordbrukspolitik=utrotningspolitik

Mvh Gurra
Kommentarer
Niklas

Ja, det verkar ju svinigt! Man skulle kunna säga att det är grymt! ;-)

2009-02-17 @ 10:10:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: