2009-01-25 ? 10:55:13

25/1

21.48
Ungefär strax efter 19 eller ngt så skjutsade Hannes Jotam hem.. och skulle vara snabb tillbaka, när han inte kommit på 45 minuter så messade jag (Hannes är alltid i tid ska tilläggas) Emelie, näää han hade åkt för länge sedan, messade Rolf, ingen Hannes.. så Emelie och Jotam skulle köra och kolla.. det är ju bara ett stenkast hem till dem från oss, så messade jag Keit fick tillbaka efter en stung "skitsnack,  vi sitter och groggar, kollar på porr, Jotam är också med"... nja, Ni som känner Keit listade vet att man ska dela allt han säger med 10...  enda sanningen i ovanstående är därför "sitter" och "och"....  Men, jag blir inte glad över att han inte hör av sig... blir ju skoj för Hannes när han kommer hem... för då väntar kvällsfodringen... numera efter att barnen sover i eget rum, så turas vi om, den som inte lägger barnen, kvällsfodrar hästarna och nattrastar hundarna...

18.56
Tosse är pigg och rörlig! Underbart, imorgon plockar vi bort smärtstillande och ser vad som händer! Var ute i stallet, plockade och fixade några timmar på förmiddagen, så vid 13 åkte jag till Härensås, det var nämligen långritt Marklanda-Öja-Härensås-Marklanda idag och jag var "servicebil", körde täcken och korv till Härensås. Tinn och jag grillade med gänget. Hästarna hade visst varit  toppen.
Därefter åkte vi till dickolsen.blogg.se (fam. Gylfe), fikade, pratade, skrattade.... så blev jag ju hundbiten, till blods ;-)))) Conny, kan ju knappt blogga... 
Vi kom överens om, kasta inte pinnar, kissa inte i motvind...
Väl hemma började Hannes laga ngt riktigt spännande, vi ska se vad det blir. Så kom mamma och Rolf en sväng, vi ska visst rida nästa helg, jag, Rolf, Mats (kanske du också Emelie)... Mamma och Rolf mutar mig med Leikur och då kan jag inte säga nej...

Återigen, kan inte nog tacka för Era värmade hälsningar ang Tosse, vi ser ljust på det nu!  Hon är mer och mer som vanligt.  Sedan måste jag erkänna att lite olika hunderbjudanden som jag fått (ifall Tosse inte skulle bli återställd), känns väldigt smickrande!

10.53
Lugn morgon, kaffe och tidning, skönt.
Tosse skällde ut mörket när hon gick ut i morse, hungrig och schäfer-pipig, toppen! Trodde jag inte för några dagar sedan!
Kommentarer
Lina

Så underbart med Tosse!

2009-01-25 @ 12:16:16
URL: http://linahallberg.blogg.se/
Jenny

Roligt att läsa att Tosse verkar bättre! Hoppas att det går bra i morgon också utan smärtstillande!

2009-01-25 @ 19:10:32
Eva o Kasper

Håller alla tummar att Tosse klarar att bli av med sitt smärtstillande medel!

2009-01-25 @ 19:11:47
URL: http://skogsstjrna.blogspot.com/
Anonym

Ingen såg faktiskt Olsen bita dig, så vi är övertygade om att du bet dig själv ;-)

2009-01-25 @ 19:22:23
Lina

Nu blir jag ännu gladare! Vilken kämpe Tosse är! Kram!

2009-01-25 @ 19:26:12
URL: http://linahallberg.blogg.se/
Challe

ÅH vad härligt att höra att Tosse blir bättre o bättre:-)))

2009-01-25 @ 19:55:14
URL: http://azahara.blogg.se/
Elin

Skönt att Tosse är bättre! Jag oroar mig för Gustens allergi men det är ju en bagatell i jämförelse med vad ni har fått gå igenom! Keep it up!

2009-01-25 @ 20:16:59
URL: http://ishastar.blogg.se/
Lina

Usch, blir också så orolig om inte Husse kommer hem när han lovat. Tänk om något hänt...? Slår han en pling och berättar att han är sen är det lugnt, men allra bäst är när jag hör honom komma hem.

2009-01-25 @ 23:17:22
URL: http://linahallberg.blogg.se/
Niklas

Lina och Ninni> Vill ni att inkallning på husse ska funka så måste ni vara roligare! Prova pilsner istället för kamprep! Det funkar säkert bättre! ;-)

2009-01-26 @ 07:02:54
Lina

Niklas> Gissar att du har rätt!!!!!

2009-01-26 @ 08:16:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: