2009-01-18 ? 14:04:29

Söndagsblogg

22.29
Riktig lekdag har det varit... Vi har allt från kastat gris till gåtränat Lilja... Ja.. och rastat hundarna... såklart...

Så men till något helt annat... Hannes har börjar prata om att skaffa jakthund.. igen... nu har han helt fastnat för en ras, norsk älghund, grå.... Det är iof bra eftersom grå är min favoritfärg... så är det bra att den är liten... jagar snyggt, MASSA fin päls... kan sova i koja...och jag kan ju absolut inte säga emot... med tanke på min hundmängd, jag planerar ju redan för Tosses rekryt.
Men att hitta en norsl älghundskennel är minsann inte enkelt, vi hittade en på bra avstånd (Niklas, får ju inte vara för nära ;-)
Vi får se, det är många led innan det flyttar hit en en jakthund...

13.52
Barnen sov hela natten i sitt rum, vaknade runt halv 9! Hannes är helt inne i sitt pokerspelande... snart får han minsann köpa en egen dator... så ser jag små bloggtendenser:
"Postat av: Hannes

Ninni skulle på årsmöte i hundklubben sa att först skulle de köra lite skydd. Sedan råkade hon säga fast det tar bara 7 min/hund. Va? sa jag då, det tar för f... längre tid att köra till Alvesta är inte bättra du kör skydd här hemma då? Men nej det gick förstås inte för vi har ingen figurant, nu har hon fått lov att köpa skyddsarm sen skall jag leka figurant så det är slut med tränandet i Alvesta:D"

Synd bara att han tror att man ägnar så mycket tid i Alvesta bara för att träna hund...  det är ju så många trevliga vänner där.. :D
Nej då... han hetsar mest mig lite... ytterst sällan han klagar över hundträningen... Men visst kan jag köpa att det blivit lite mycket ibland....

I morse åkte vi till Leo´s lekland, bilder finns i Hannes blogg. Vilket lyft för Växjö det stället är! De har helt rätt tänk, man betalar för barnen, vuxna går in gratis, det finns diverse underhållning för vuxna, datorer, massage... tidningar.. ett bra billigt fik med jättefina rätter, stora portioner, tämligen billigt kaffe 15 kr för ett "kaffeglas"...

Kommentarer
Tanja

Har inte varit på Leos lekland själv ännu men barnen har varit där med sin morfar. De gillar det jättemycket! Verkar kanon. Får åka dit själv någon dag när jag orkar med stimmet....

2009-01-18 @ 15:55:18
Björn Wikström

hejsan vännen!!

tack för att du läser min blogg!!

det är inte mot henne de viskar!! kram/B

2009-01-18 @ 19:27:55
URL: http://singelpappa.blogg.se/
Lina

Klart Hannes skall ha en egen jakthund! Självklart!

2009-01-19 @ 08:24:04
URL: http://linahallberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: