2009-07-01 ? 21:38:35

1 juli

21.24
>Milla, nää hundarna har enormt fint bordsskick! Jag brukar skoja med honom och fråga om han är helt hundra på vilka kön hans barn är, eftersom han sett fel på samtliga föl, har fortfarande inte fått hundra på Brá sista föl... fast de kallar henne Úna Brá, eftersom Rolf säger att det är en hingst, då är det garanterat ett sto!


Okej, åska... jag ska aldrig mer önska mig åska... vi hade ju tur, jordfelsbrytaren slog ut tidigt så inga elektronikskador, till skillnad på övriga byn! Däremot så blixtrade det inne i huset från vägguttagen vid två tillfällen, sista tillfället vågade jag inte vara kvar i huset utan tog Lilja (Tinna på dagis) på armen, fick tag i bilnycklarna och fick med mig hundarna, Sunna var inte alls säker på att hon skulle lämna sitt "trygga hörn" och ge sig igenom det blixtrande huset och ut i blixtarna.. så hundar och Lilja in genom baksätet på bilen och kvickt iväg från det värsta..... Åkte och hämtade Tinna medan mamma och Rolf åkte till Häringeryd för att se om det tagit eld... turligt nog inte, men vägen har REGNAT bort, man får köra i 20-30 km/h...  Jag var orolig för hästarna, med det var inte mkt att göra... tur hade vi där igen med tanke på att tre hästar i Ingelstad (V-Ö) dödades av blixten, säkert en del nötkreatur med, men det skrivs det inte i tidningen om.

Aza´s valpar har påbörjat sin första avmaskningskur idag och Sagas (Ambras) får påbörja sin till helgen. Mumsigt... näääää... men nyttigt ;-)

Imorgon är det Tinnas sista dag på dagis, världens bästa dagis och det känns vemodig!
På fredag ska hon åka med mormor och Rolf på långritt, det blir inte så långt för Tinna iår, 12 km på fredag och troligen hinner hon inte med något på lördag eftersom vi måste vara i Alvesta i god tid för kennelträffen, vi ska hämta henne Björkön, Aneboda... Lammhult? Ja, det får jag ta reda på.... men det var svårt val, långritt hela helgen eller kennelträff...
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: