2009-03-11 ? 10:55:49

11 mars

För er som vill anmäla till utställningen "påsksmällen" i Bergunda (Växjö) går det att göras även här: http://www.oglo.boxerklubben.nu

15.51
Idag har jag med möda... orkat städa en hel del både uppe och nere, skulle väldig gärna vilka torka av lite dörrar, lister och köksluckorna... men då skulle jag ju inte hinna surfa ;-)
Ikväll ska vi baka bullar, alltid gott.
Det pratas om snö i Stockholm... hmmm??? Snö, såhär års?

Det blir ju några Götängens-gårdisar på långfredagens utställning, vad roligt! Först MH 22 mars, sedan utställning (Challe har bara poäng i ögonen, hehe), toppen!

10.46
Lilja somnade innan jag hann lägga henne i vagnen, det var skönt, för då fick jag lite extra tid med hundar och hästar.
Tosse har för närvarande inte riktigt "alla hästar hemma", för ett tag sedan jagade hon rådjur och igår var hon på byaturné, polisen ringde och frågade om jag ägde en schäfer....  hmmm, schäfer... jag?.... då befann hon sig hos en granne, inte långt bort, men iallafall (grannen visste bara att vi har gårdshund)... Hon är ju inte direkt understimulerad, förutom att hon numera (sedan igår) får tillbringa endel tid i hundgården.... men så snart är ju stundande BH-prov och jag har som plan att köra igenom momenten en snabbis varje förmiddag, jag vet inte om det är rätt, men vila(hundgård eller inne) så tar jag ut henne korta stunder så fort jag får möjlighet, ingen tid att käka hästskit, jaga skatan (vi har en skata som bott här i ett par år, Tosse och skatan leker massor), så blir det roliga vi gör lydnadsmomenten och massa lek. Om det är bra, lär ju tiden utvisa... för idag gick hon urkasst, fin i fria följet mm, men sättande under gång verkade bortblåst, hon hade bara fokus på annat och var allmänt tråkig... så vi får se om det blir bättre nu.

Kommentarer
Challe

Vem??? Jag???

2009-03-11 @ 16:54:43
URL: http://azahara.blogg.se/
Conny

Det är ju klart att Challe måste sikta på ett annat pris, för snabbaste Hund blir ju Olsen ;-))))

2009-03-11 @ 18:23:35
URL: http://dickolsen.blogg.se/
Lisa

Conny - keep on dreaming...

2009-03-11 @ 18:31:50
URL: http://azaharafotot.blogg.se/
milla m familj

Japp vi har massa snö här uppe, tycker nog att den hade kunnat komma lite tidigare.. nu ska den ju vara på väg bort och inte tvärtom...



Men det e ju ett perfekt tillfälle att prova de nya skidkläderna innan vi ska till fjällen ;)



kram från oss

2009-03-11 @ 22:31:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: