2009-05-09 ? 16:45:23

9 maj

16.18
En sån härlig dag! Jag, Tinna, Tosse och Binkis har varit och tränat sedan i morse och kom hem för en stund sedan.
Vi hade både städ och träningsdag, klubbstugan är putsad från golv till tak och jag tror de flesta hundar fått sig en genomkörare, Tosse var grymt bra (för att vara Tosse, som vanligt), alla bitar börjar falla på plats. Binkis förvånade mig mest, wow så bra, körde både lydnad och lite skinn med henne, tänk om man kunde få en schäfer som hade alla bitarna rätt från början! Hon ligger perfekt i byte, biter ordentligt,  håller-bär..... lydnadsbiten är så naturlig för henne... goa lilla hund. Tinna och hennes kompis Filippa har dessutom gått omkring med henne bland alla hundar hela dagen och hon har skött sig utmärkt, flickorna hade varsitt koppel, annars skulle det bli orättvist ;-)
Klubben bjöd på korv och fika... Meg bjöd på tårtor.... så kom jag hem till ett nystädat hus och ikväll ska vi grilla älgkalvsfilé, tummen upp!

Bloggar lite bilder, hann inte fota alla ekipage, men några, resten av bilderna kommer på www.ogalvesta.se


Fika på altanen


Tinna, Filippa och "Binkis" Götängens Bianca Bratz


Fredrik och Sara kör en av sina rottisar, Micke figgar.


Flickorna på promenad i det gröna... ja apellplanen ;-)


Ulrika och Utzzi

Marie och Christel har koll på grillen

Jag (Ninni) & Tosse

Micke figgar




Det gäller att hitta platser med bra utsikt, så varför inte en paus på nedsänkta A-hindret :-)

Ilona på väg in på planen


Marie och Mizz
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: