2009-11-19 ? 15:32:25

19 nov

21.33
Bra idé Eva, vaccinationskontroll... men de manliga gästerna slipper väl testikelkontroll, det räcker att visa tänder och någorlunda tillgänglighet!

>Challe, vadååå det var väl morgon!

Ikväll fick Bea en kopp ersättning när vi drack glögg, jag är närmast en sin-ko runt 20 på kvällen, hon drack sig mätt , somnade och är nu så nöjd.

För en gångs skull önskar jag mig julklappar, bla boken de presenterade i Förkväll ikväll, men jag missade namnet på den. Handlar om människors personlighet beroende på var de är i syskonskaran.. sedan önskar jag mig boken "jorden vi ärvde", en te-kanna, små desertknivar till ost...
Jag har väl det i arv från morfar... jag kanske börjar bli gammal.. men jag uppskattar mer och mer att läsa om gamla släkter, slott, gårdar, historia... exempelvis att läsa om Erstavik och fideikomiss, är riktigt spännande.
Kanske ska önska mig en "gods och gårdar" också...

15.23
Imorgon ska det förhoppningsvis bli parning mellan Aza och Knutte! Besökte Aza och Challe på morgonen, mumsade nybakta lussekatter!
Just nu kollar barnen på Pippi, Lilja är lite frusen efter sprutan igår. Fick höra att de som fått reaktion på vaccinet, är också de som hade blivit sjukast om de fått svininfluensan. Mamma och Rolf är vaccinerade, nu är det bara Hannes och Gustav kvar.
Hannes och jag var inne på att ställa in Liljas kalas för Beatrice skull, men risk för influensan, frågade Lotta på BVC, hon tyckte det var klokt. Vi är nog inne på att kanske ha ett litet kalas, snacka om att frysa ut, men med de vänner som är vaccinerade :-)))))

Regnet öser ner, jag har två bra böcker jämte mig, härligt. Glimma kurar på en fleecefilt jämte barnen, vid elementet... jag föreslog att hon skulle gå ut och kissa... kan säga att jag blev rätt dissad ;-)
Kommentarer
Eva o Kasper

Du kan ju ha vaccinationskontroll à la hundtävling. :D

2009-11-19 @ 19:02:10
URL: http://skogsstjrna.blogspot.com
Challe

Vadå morgon??? Klockan var ju kvart i elva när du kom hit till mig!

2009-11-19 @ 19:33:36
URL: http://azahara.blogg.se/
Challe

Du börjar absolut bli gammal, ha ha ha!!!

2009-11-20 @ 14:31:56
URL: http://azahara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: