2009-09-19 ? 20:24:44

090919

20.01
Puh, puh, igår kväll for blodtrycket upp, kollade på nyheterna vid 22, satt still med andra ord 20 minuter och mår inte bra, kollade trycket som visade 165/99, shit tänkte jag och la mig i sängen... Messade Hannes som var i jaktstugan med sina polare och han lovade komma hem om en stund... För säkerhets skull, låg jag i sängen 30 min till vaken, mätte trycket 141/95, ja lite bättre. Vaknade i morse med 142/92, åt frukost, la mig igen, vaknade mätte 111/69 (hmm). Efter lunch mätte jag 152/92 och nu ikväll aningen bättre 138/82. Alltså om det är något jag inte förstår, så är det mitt blodtryck. Så jag skriver ner det och tar med mig på måndag till mödravården.
Att jag inte mår bra är ju inget nytt, men detta är slitsamt.
Nu är iallafall spjälsängen redo, bebiskläder strl 50 nytvättade och strukna, fyra nyinköpta plagg plus lite strumpor, blöjor inhandlade... Jag trodde jag hade varit duktig och sparat alla basplagg strl 50, hade köpt flera mjuka, vanliga vita bomullsplagg till Tinna och Lilja, men av dem hittade jag endast två omlottbodysar och någon byxa... så jag har köpt en sådan lång "sovpåse" eller vad de kallas, som ett långt nattlinne man knyter vid fötterna, cremefärgat med en liten uggla på och en vanlig pyjamas.
Så gick jag in på Babyproffsen (trodde jag) och skulle hämta ut Pampers babybox... jo visst, de var inte Babyproffsen längre, så Värnamo eller Kalmar är närmst. Förvånad blev jag....
Så nu är väl det mesta redo, jag har mest vilat idag, plockat med lite smått här hemma... kvällen lär fortsätta i samma anda....
Kommentarer
therese

Aj, aj inte bra! Ta det nu lugnt...:) Är ganska övertygad om att det inte är nöff nöff som flugit på mig; näsan rinner som en öppen kran:)

Kram

2009-09-19 @ 22:45:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: