2009-09-28 ? 08:27:42

090928

21.40
Jag fick ett ryck.. inhandlade nya sängkläder, lakan, gardiner mm till Tinna & Liljas rum... allt i blänkade vitt, underbart! Det kommer bli sååå fint, ljust rosa rum och resten vitt. Nu är det bara matta till golvet kvar.. att hitta en sådan som matchar överlåter jag till Rolf.

Sista besöket (hoppas jag nu, om inget inträffar) hos barnmorskan idag, jag har ju varit där två ggr i veckan och nu har jag ingen ny tid bokad. På onsdag ultraljud och på måndag morgon doktorn... för att få knytet att komma ut! Hannes föräldrar kommer på lördag och stannar en dryg vecka för att ta hand om Tinna & Lilja.
På söndag kommer min kusin Erik och hans sambo Madde och kikar på Freyja. Det ser jag så mycket fram emot, vi har inte setts på flera år!

Vi väntar spänt på tre Götängens hundars röntgenresultat!

Kikade på röntgen på några väldigt snygga hanar jag kikat in genom åren, som jag ska erkänna att jag varit sugen på att använda... men de har varit oröntgade tills nu... och gissa gissa... de var HD-belastade... tur att jag hållit mig till ursprungskraven på avelsmaterial. Hälsa och mentalitet går först, hand i hand!

08.22
Ny vecka... Lilja är på dagis, Tinna i skolan, Hannes på jobbet och hundarna hårt förmanade "gåååååå och lägg Er"! Huset är alldeles knäpptyst.
Tjejernas rum är färdigmålat, inkl de möbler som skulle målas och det är såååå fint! Jag längtar efter att få ställa iordning deras rum. Jag tvättar sista maskinen nallar och alla leksaker är rengjorda, underbart!

Som vanligt är det jättemånga varje höst som inte får plats på kurser hos brukshundsklubbarna, i Alvesta på lokala schäferhundklubben tar vi ju endast emot SKK-registrerade brukshundar, dessutom ges schäfrar förtur... men jag vill som så många gånger tidigare tipsa om Christels kurser: www.cs-hundcenter.se
Bla:

Allt du behöver veta för att uppfostra din valp.

 

Söndagen den 22/11 kl.10.00 - 18.00

 

Sitt, ligg, stanna kvar, koppelgående, inkallning, kontakt,och  hantering och aktivering.

 

Kurstiden är 8 timmar plus

frisk vårds föreläsning.

 

Pris: 780 kr lunch och fika ingår, familjemedlemmar 80 kr.

Anmälan är bindande.

Kommentarer
Jonas Karlsson

Ringa vem? =)

Ingen som har sagt nåt om att ringa nån, skrev Kontakta mig så löser vi det.. =)

Vadå behöver du nån telefon upplåst eller? =))

2009-09-28 @ 17:28:46
URL: http://kallahanden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: