2010-04-11 ? 22:11:00

Äntligen blogg

Nu kommer äntligen ett inlägg!

Vi har varit på semester, firat lite påsk i Sverige och lite på Island!

Min påsk började på skärtorsdagen med att gå ut och äta middag med Christel! Vi hade så trevligt och pratat hund, träning, barn och massa annat! Vi hade så trevligt och klockan sprang iväg! Jag fick ju även smaka Christels enorma bakverk, ja, på isländska så är bakverk, ryggvärk, undrar om det kan vara bakandet som gett CS den onda axeln!

På långfredagen bjöd vi Robert, Sandra och Vide på långfredagslunch, ja egentligen hade vi bjudit Gustav också... men lillbonden i familjen glömde bort att komma och äta. Vi hade jättetrevligt och åt vätternsik som Robert och jag storfyndat på Huseby ;-)

På kvällen var sedan alla hundar på passning, Sunna hos Rosa, Glimma hos Aza och Tosse hos Malin!
Jag var orolig över att Tosse skulle ha svårt med omställningen, men det gick kanonbra!

Lördagmorgonen bar iväg mot Alvesta, först mötte vi Magnus som följde med oss till tågstationen. Så körde han upp vår bil till sin verkstad, den skulle få sig en genomkik så inget var sönder. Så med massa packning och hela familjen åkte vi mot Kastrup.

Resan till Island gick kanon!

Så hr vi haft en härlig vecka på Island, alldeles för kort! Ingen av oss ville åka hem! Vi har badat, ätit gott, umgåtts med familjen och vänner, shoppat och barnen har lekt massor med sina kusiner.
Tack var den låga isländska kronan, köpte vi oss nya glasögon av märket Reykjavik Eyes!

Hemresan gick okej, Tinna grät nästan hela vägen, Beatrice ville bara busa, inte sitta still, Lilja sov dock på planet.

Vi har fått underbara bilder på Götängens Fixa! På söndag får vi träffa Fenix som ska ställas, även Glimma & Aza!
Ni får gärna maila lite bilder jag kan blogga!!





Bild: Kicki Hagevi

Sunna hos Rosa:

Glimma hos familjen Andersson:




och en liten fräckis....

Två afrikanska hövdingar, Boli och Buli, satt och diskuterade livets väsentligheter över en spetsad kokosnöt. Efter ett tag, då de kommit in på blommor och bin, frågade Boli:
- Hörrödu Buli, hur kommer det sig egentligen att dina barn är svarta medan mina är vita?
Buli funderade länge, reste sig sedan upp och drog upp bastkjolen så att hela den vitala delen blottades.
- Har du en sån här?
Boli ställde sig på knä och studerade Bulis härlighet mycket ingående.
- Ja, nog har jag en sån alltid! svarade han till sist.
- Är den lika lång? frågade Buli.
- Nja, inte riktigt lika lång kanske, men inte långt ifrån.
- Är den lika tjock?
Boli studerade återigen den andres vitala del mycket ingående.
- Nää! Min är inte lika tjock!
- Då är det nog det, sörru! Det kommer in för mycket ljus!

en liten till...
En kvinna kommer in i klubbhuset efter en genomförd golfrunda och verkar vara helt ur humör. En gentleman i klubbhuset vill vara artig och frågar hur det gått.

-Uruselt, svarar kvinnan, men det beror nog på att jag blev getingstucken mellan första och andra hålet!

-Aj fan, svarar mannen, där som det är så jävla svårt att få plåstret att fästa också

Kommentarer
Challe

Lilla Fixa så stor du har blivit:-)

2010-04-11 @ 22:13:37
URL: http://azahara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: