2010-08-19 ? 22:07:47

19 aug

Ah, augusti går fort!
Valparna är redan 7 veckor på söndag! De är vilda! Det roligaste är att gräva i jorden med syrran Glimma! De har ett ställe under tak, med torr jord! Då gräver de så jorden yr åt alla håll och kanter, så kommer de upp ur sitt hål alldeles gråa och lyckliga!
I tisdags hade vi en riktigt trevlig träningskväll! Hippie gick jättefint, är så nöjd med min lilla hund! Det börjar dock bli dags att öka kraven på henne, Fredrik hjälpte mig med lydnaden, Hippie är jättebra, men det är verkligen dags att sätta igång ordentligt nu! Smekmånaden är över, nu är vi ett team... ett team med mål. Fast målet vågar jag inte berätta om på bloggen ;-)
Fredrik figgade även skyddet, men Thomas N som support. Hon må vara liten Hippie, men j*klar vilken kraft hon har!
Igår var Tim, J-kullens pappa, på besök. De visade farmor Ida vilka bustroll de är. Tim var dock mer sugen på att göra fler helsyskon med Saga.
Idag har vi firat Fredriks födelsedag i två omgångar, i morse fixade Rosa förmiddagsfika, så tände vi ett ljus och skönsång till det! Så hade vi middag ikväll, "önskemiddag", falukorv med potatismos!
Kommentarer
Ilene

Vilda!? Ahh jag tingade en försynt liten valpis med fett mellan tårna.

Bäst att plocka undan de stora blomkrukorna från golvet noterar

Haha

Vi längar ihjäl oss här..som tur är har vi kusinvitamin här och övar oss på.

Barnen tävlar om vem som ska få vara bajsplockare nr 1. de övar flitigt haha

Går med påsarna i högsta hugg!

2010-08-19 @ 22:12:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: