2010-02-10 ? 13:47:38

10 feb

13.33
Beatrice 4 månader idag! Vad fort det går!

Idag har det pratats om på nyheterna om en kvinna som kejsarsnittades utan bedövning... det gör ont... det har jag ju också råkat ut för, 2007! Men fick rådet att inte anmäla läkaren i fråga till HSAN. Vilket jag inte heller gjort, men det ska bli intressant att se hur det kommer gå för kvinnan i Lund.

Igår var det hundträning, jag saknar att kunna träna på klubben, 40 minuters bilväg till Blädingeås för att träna i ett kallt ridhus, brrr. Tur att vi värmer oss med många skratt iallafall! Men det är så mycket snö på apellplanen att det inte går att träna, vis av erfarenhet så kan det ge rejäla skador att gå omkull i snön. Enda fördelen är väl kanske att jag är hemma till 22.30 numera, att jag är hemkommen samma dygn som jag åkte ;-)
För annars brukar det kunna gå åt både en och två timmar till att fika efter träningarna!
Helgens kalas har ju tagit tid från hundarna... körde lite lydnad, struntade i det efter en stund, Tosse var inte alls "på". Men i skyddet gick hon så dunder och kalas, fina, duktiga Tosse! Vad hon är bra!!!! Jag tror Malin har lite bilder som jag kanske kan blogga!
En ny bekantskap inom IPO-världen, John-John, var med oss och tränade igår. Jag har bara sett honom i utställningsvärlden tidigare. Men han var med oss igår med sin nya schäferhane. John-John är en mycket duktigt uställningsdomare och föder upp cane corso. Han hade med en tik igår, Miva, mäktiga vackra hundar. Det är alltid roligt med nya träningsekipage!

Två inofficiella utställningar i april. Påsksmällem går i år i Moheda bollhall istället för Bergunda ridhus, långfredagen.
Sedan 18 april återigen i Moheda bollhall.
Info finns i nyaste Hundsport!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: