2010-02-15 ? 09:57:17

15 feb

20.40
Visst är de bedårande fina valparna!
Aza är vår flock är helt optimalt, det går bra med Sunna, men Aza, Glimma och Tosse är verkligen bästa vänner.
Jag upplever ngt nytt med Aza och Glimma. Aza är enormt moderlig, fostrar bestämt, men "vackert". Hon formar Glimma till en mycket fin hund. Sedan valparna kom, har hon med vänlig, fast tass, visat Glimma vilken radie som gällt och Glimma accepterat. Aza har succesivt gjort radien mindre,  senaste dagarna har Glimma fått titta på valparna.
Igår fick Glimma komma till dem, idag har Aza bjudit Glimma att leka med henne, i valplådan! Jag har aldrig sett liknande. Aza har tom lämnat Glimma hos valparna, det var nästan som om hon gav henne en uppgift. Givetvis har allt skett under mina vaknande ögon! Men älskade lilla Glimma, har endast vakat över dem, tvättat dem lite.
Helt underbart att se!

Ngt annat underbart, är älskade lilla Beatrice Edda! Det lilla trollet har energi! Så ikväll, bad, massage, mat, la henne i sängen, så sov hon. Men hon har minsann busat här idag, inget gråt eller tårar, men hon pratar, rullar, hasar sig, griper tag i allt hon kommer åt och stoppar i munnen!


09.45
Beatrice har varit vaken tre nätter av de senaste fyra, hon verkar ha ont i magen, tycker att hon är så pass stor nu att det borde inte krångla.
Ja, just nu är hon glad och leker för fullt!
Beatrice, Edda.... Hon heter ju Beatrice Edda... kallas "Bea", givet smeknamn, kanske inte min favorit, men hela familjen och några vänner kallar henne envist för Edda... Jag vet inte, kan jag lära om?
Edda... smakar på det... Beatrice är ju långt... Edda?
Vad tycker Ni?

Laddar batteriet till kameran! Valparna är jättebusiga, från att legat rätt platt på mage sedan de föddes, leker det nu och går runt! De är sååå söta!

Kommentar av Tinna till mormor:
-Mormor, du måste förstå, att när Lilja och jag ska komma och hälsa på, måste du ha glass hemma!
Goa ungar!
Kommentarer
Anonym

Båda namnen är fina men jag gillar Beatrice bäst.



Tinnas kommentar om glassen var ju klockren, haha!

2010-02-15 @ 10:33:09
Lina

Gillar Edda bäst, jättefint namn!



Och sen låter systrarna namn så vackert tillsammans: Tinna, Lilja & Edda...

2010-02-15 @ 12:26:27
Connie

Hej Ninni!

Fika snart???

Gillar också Edda, passar till hela er familj på något sätt. ;-)

Kram C

2010-02-15 @ 13:17:07
jenni

vedr HD, så anser mange danske dyrlæger det for rent vrøvl at tro, at sederingen har nogen indflydelse på HD resultatet, ligesom det anses for vrøvl at tro at løbetid har nogen indflydelse på et HD resultat, sådan kan der være meget store forskelle mellem landenes opfattelser

2010-02-15 @ 14:32:50
URL: http://www.gaardhunden.webbyen.dk
Små fötter by sodamaze

Edda är coolare än Bea =) Jag har hört att de kan bli förstoppade av banangröt, var det inte nåt sånt ni gav?

2010-02-15 @ 14:36:01
URL: http://sodamaze.blogg.se/
Annie

Ha, ha, ha! Tinna vet minsann hur det ska vara!

2010-02-15 @ 15:51:30
Challe

Vår Azahara är ju zuper-bäst!!!

2010-02-15 @ 21:05:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: