2010-02-24 ? 09:05:32

24 feb

08.51
Lilja är pigg och har sovit hela natten. Beatrice har vaknat varenda timme i natt, men nu sover hon, funderar på om jag ska avbryta matintroduktionen, om det är den som spökar, hon har hållt på såhär en tid nu. Eller om jag ska flytta ut hennes säng från vårt rum, om hon helt enkelt blir störd?

Igår stod det hundträning på schemat. Kom iväg lite sent, hade planen att köra lite lydnad, men var själv inte i "rätt fack", rätt fokus och sinnesstämning, så jag la ner det ganska kvickt.
Thomas N, satt fast i ett tåg och kunde inte komma. Så Fredrik figurerade istället, det var intressant att se eftersom jag inte kört på ngn annan än Thomas en längre tid, att det faktiskt blev en belastning för henne med figurantbyte, inte för att hon inte kunde arbeta, utan det kunde hon bra, men det kom en viss oro i betten, hon fick ett par snabba vinster efter mycket bra bevakningar av Fredrik, så kom hon igång. Men så trött hon var!!! Jobbar mycket med "av och på", inte läcka energi när vi är passiva med vunnet byte, jag är rätt hård vid henne, tolerarar inte att hon ligger och piper, utan pausar, klappar henne, så får hon ligga med ärmen framför sig tills jag säger till, hon behöver inte ladda inför nästa moment innan det är dags. Fredrik är rätt rolig att köra på, lite trixig och får igång mycket, vi körde även lite bytesförsvar där Tosse blev lite överraskad, så det var inte utan att hon nyttjade tillfället ordentligt när möjligheten gavs och smällde till med ett bett så det small i hela ridhuset.

Vi var många igår, hela Växjögänget och så vi, Alvesta-gänget. Gott om ögongodis, bla Tony och Modo, Anette och Allis. Vissa hundar är ju inte bara tokbra, utan även tokroliga att titta på!
Tisdagskvällarna är så givande, hundkompetensen flödar och hundarna benas ner i "aminosyror" för att förbättra dem i skyddsarbetet, analyseras, provar nytt och tränar, ja det är såååå roligt!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: