2010-01-17 ? 21:39:04

17 jan

21.33
En liten söndagsblogg.
Hannes är ute med hundarna, hos hästarna och kvällsfodrar! Aza vilar mycket och magen växer... Ikväll lyckades hon dock med bravuren att slicka i sig sötsur sås... sån på flaska som Tinna tappade... det var mumsigt!
Vi har ägnat dagen åt städa, sortera barnkläder och möblera om. Så nu är lilla hallen med ingång från sidan (altanen), hundarnas (dvs, schäferhår och grus). Vi som använder skor på fötterna välkomnas in via Smålandsverandan och framsidan... jag får väl skylta ;-)
Igår var jag och Tinna i Alvesta hela dagen, styrelsemöte, årsmöte och sedan styrelsemöte igen... dock med en paus... mumsig tacobuffé!
Lite nytt folk i styrelsen och iår blir det fullt ös med träningar, tävlingar, läger mm!


AZA BLOGGAR:

Hej vänner!
Landet är fortfarande okej... men visst... lite Anderssons hade inte varit fel... minsann har jag hört att husse INTE har för avsikt att utöka tomten i stan! Jag har hört det med egna öron!!!
Imorse var jag sugen på rostat bröd med norrboda korv, det fick jag... och ett halvt kokt ägg. Till lunchen fick jag bara rester av potatis och lax... ja gott var det.. men ordet "rester" tycket jag inte om.
Landet-husse och matte tycker att jag ska få extra mycket ro nu... de andra hundarna har fått ett rum med grind, där lillglinet får vara när jag behöver vila! Inte ska hon klaga, gott om plats har hon och massa tuggben!
Till kvällsmat var jag sugen på kyckling... men landet-husse sa att rå kyckling kom inte på fråga.. så jag fick kokt kyckling... och de blandade i torrfoder... jag blev luuurad!
Kommentarer
Liisa

Aza jag saknar dej :) <3

2010-01-17 @ 21:52:03
URL: http://jagkallaslilli.blogg.se/
Challe

Åh lilla Aza vi saknar dig också!!! Fast vi har ju din lilla mamma här;-)Henne älskar vi lika mycket;-) Lura dig med maten gör vi INTE i stan och det förstår vi att du inte gillar...Men du behöver ju äta mycket så att valparna är starka och fina när de föds!

2010-01-17 @ 21:54:04
URL: http://azahara.blogg.se/
Sunna hälsar:

Idag har jag varit med stadsfamiljen på utflykt! Vi åkte till en öde badplats där det blåste jättekallt! Men jag fick vara skeppshund en liten stund!!! Det kan ni se på stad-mattes blogg: azahara.blogg.se Jag är jättefin på bilden;-) Nu på kvällen har lill-matte Lisa duschat och tvättat mig. Hon tyckte att jag luktade för mycket schäfer, det killade i näsan! Jag blev så vit och fin i pälsen, nästan utställningsfin;-) Nu har jag varit ute och kissat och funderar på vems säng jag ska sova i inatt...

2010-01-17 @ 22:09:56
Eva o Kasper

Åh, Norrbodakorv är världens godaste korv, tycker både jag och lillmatte och stormatte!

Hälsningar Kasper

2010-01-17 @ 22:50:44
URL: http://skogsstjrna.blogspot.com
jenni

aj aj kogt kylling, når nu det bedste aza ved er rå kylling, det fik hun af sin danske matte

2010-01-18 @ 10:41:08
URL: http://www.gaardhunden.webbyen.dk
Ingeamna

Home Page I am really excited! Very useful. It very impressive. :-)

2011-03-29 @ 14:02:14
URL: http://ingeamna.bloglyric.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: