2010-03-23 ? 14:17:08

23 mars

14.07
Brrr, årets första ösregn! Äntligen är marken till större delen snöfri. Hela vintern har ju varit urkass för de  små barnen, Tinna har ju gillat snön, men för Lilja har det bara antingen varit för mycket snö eller för halt för att kunna leka. Men senaste dagarna har hon gillat att leka ute, på eftermiddagarna efter fikat har Tinna ridit Mia och Lilja lekt.... ja, plaskat i stora vattenpölar! Hon gillar att hjälpa mig fodra hästarna.
Lilja undrar jag vad hon gör av sin mat, på dagis åt hon två stora portioner lasange och sedan kom hon hem och åt lunch med mig, ja, en ny luncherfarenhet, makaroner och fiskpinnar, men det smakade helt okej.
Igår lagade vi thaimat, ganska mycket så det räcker till ikväll igen.
Funderar på att baka en dadeltårta.. men efter som jag skrivit med tusch i min receptbok och det har kommit vatten i den, så är risken stor att just det receptet är förstört, hmmm... och receptet på min favorit "smålänsk chokladkaka" är en stor svart fläck i boken! Jag är inte bra kombination med siffror... minns inte ett enda recept utantill.

Nu ska jag rädda Glimmas öron från Beatrice! Hon drar för fullt i dem.

Ikväll är det hundträning... och till påsk får vi en IPO-figurant som granne... GILLAS!!!!!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: