2010-10-03 ? 12:49:21

3 oktober

12.41
Jaha en ny månad, det går så fort, måndag-söndag och man hinner inte blinka!
Oktober, nu har jakten dragit igång ordentligt, jag går nu från "golfänka" till "jaktänka".
I fredags köpte jag massor av färg och målat en hel del i köket, spacklat lite hål här och var efter fina mallenutten som tror att världen går under om hon har sin matte utom synhåll!
Igår eftermiddag hade vi lite ringträning inför Växjö-utställningen, Glimme börjar bli riktigt duktig. Hannes hade henne med på jakten, haha, han tror att han ska kunna lära henne jaga, synd bara att hon är viltren och de få gånger hon nosat vilt har jag brytit henne direkt. Jag tror han få skaffa jakthund om han ska ha hund att jaga med, mina danskar är lönlöst projekt.
Lilja har haft en ramlig helg, vissa perioder har hon det, igår slog hon näsbenet i soffbordet så blodet sprutade, i morse ramlade hon in i sängramen med örat, mycket tårat och ömt överallt!
Glimma är anmält till Växjö, funderar på om jag ska anmäla Hippie, hmmm.... hon saknar ju bruksmerit så det är ganska lönlöst egentligen.
Kommentarer
Lina

Även jag har gått över till perioden som jaktänka. Tack och lov är jag inte golfänka...ännu. Gissar att Hannes känner sig som hunkänkling...hela året? Hihihi! Kram!

2010-10-03 @ 16:59:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: