2010-09-01 ? 21:32:48

1 september

Hundträning is the thing just nu... inkl allt annat.
Beatrice var "bara"vaken 4 ggr senaste natten, puha!
Idag har hon bara fått "säker" mat och jag har ringt BVC för jag behöver mer support eller ta reda på mer hur jag ska hjälpa henne.
Men som vanligt i vår familj så hittar vi på nya saker, Tinna har ridit sin andra privatlektion av fem inbokade. Hon är JÄTTEDUKTIG! Tinna åker inte häst, hon rider Lind, i form och med mål!
Igår tränade jag lydnad och skydd i Alvesta med Thomas N som figurant, Hippie går framåt som vanligt, härliga hund. Har jobbat stenhårt senaste veckan och de ger massor med resultat!
Fokusen just nu i skyddsarbetet är närmare/tätare bevakning, å andra sidan finns ingen tendens att grisa.
Ikväll körde jag lydnad och fick mycket god hjälp av Jocke. För att sedan köra skydd på Fredrik, åter igen med hjälp av Jocke.
Har ju varit lite nojjig eftersom hon har haft lite tendens att låsa sig och inte viljat ex släppa bollen, har lagt massa fokus senaste veckan på "loss", nu testade vi släppande av ärm vilket inte var några som helst problem. Betten är otroligt fasta och bra, fina Hippie!
Dessutom är hon energiskare än nånsin efter jag bytte till färskfoder, hon har tom fått lite hull! Nu ska hon och jag sova, nedanför vår säng såklart... och hon stiger inte upp förrän jag vaknar... så vidare inte Tinna vaknar tidigt och vill kolla på Bolibompa... då vill Hippie morgna sig i soffan med Tinna!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: