2010-09-23 ? 10:24:31

23 september

21.15
Tack för er sömntips! Gillar dock Fredriks bäst.... att skicka iväg mig och Rosa på spa... i den resan ingick viss barnpassning... och han vet vad han gett sig in på! Sedan han flyttade in på Marklanda har han nog umgåtts med fler barn än under hela sitt liv... förutom när han själv var liten då kanske. Han har numera ett vant handlag med bebisar, köra barnvagn, koppla leksakstraktorer, öppna teckningspaket... framförallt hur man köper paket och att man inte ropar in hundarna samtidigt som en bebis just somnat!
Idag har vi kämpat för att få i Beatrice rätt mat och mycket mat! Så har hon varit vaken hela eftermiddagen, bla lekt två timmar på Toys a'rus! Hon var helt vild, lekte med alla leksaker, härjade, klättrade, sprang! Hon somnade kl 20 och sedan dess sovit hårt!
Jag, Lilja & Tinna har varit ute och ridit! Tänk, för 2 veckor sedan vågade inte Lilja klappa en häst. Ikväll red hon Nafna med van hand! Tinna red Lind, fullt ös och helst ska mamma inte lägga sig i. När Lilja och jag kom tillbaka till Häringeryd (Tinna red före) så var Lind redan avsadlad och klar.
09.56
Fy, vad jag är trött! Beatrice har varit vaken till och från hela natten, sovit 30 minuter åt gången. Trött var jag i morse, hade missat att Lilja som går allmän förskola, följer skolans läroplan, men andra ord ledig idag eftersom skolan har studiedag. Lilja blev besviken och jag var trött! Men som tur var, Theo var ju också ledig idag och hon fick leka med honom på förmiddagen. Så jag har vilat någon timme medan Beatrice sover förmiddag och Tinna har haft extra öra ifall hon skulle vakna. Men jag lyckades inte somna, men iallafall vila någon timme.
Medan jag skrev inlägget så ringde rektorn på Beatrice blivande dagis. De är oroliga över hantering av mjölk och soja/sojalection för Beatrice del, jag tror de kommer lösa det så bra de kan.
Jag säger som Connie sa igår, ingen som har en uppiggande rolig historia som kan pigga upp dagen? Skriv i kommentarsfältet!
Kommentarer
Små fötter by sodamaze

Tyvärr ingen rolig historia men ett tips om microsömn som sångledaren i kyrkan berättade. Hon har fem barn och var väldigt trött i perioder. Då "stängde hon in" barnen i ett säkert rum med leksaker och satte sig i skön fåtölj i samma rum. Hon kunde somna nästan direkt men hon höll en nyckelknippa i handen. När hon tappade nyckelknippan vaknade hon och de få minutrarna räckte för att hon skulle hålla sig hyfsat pigg. Kanske vore något?

2010-09-23 @ 11:55:59
URL: http://sodamaze.blogg.se/
Lina

Ett annat tips som funkar kanon för mig:



På apoteket finns/fanns det CD från Fönix som heter "Bättre sömn" resp "Stressa av". Där finns det korta kanonbra avslappningsövningar på 20-30 minuter. Man sover inte, men tankar effektivt upp massor av energi på kort tid. Det är lite träning innan det funkar till 100% men har man väl lärt sig det är det toppen!



Kram!

2010-09-23 @ 12:28:37
jenni

hej et andet tips, at sætte sig i en lænestol og lukke øjnene, når hovedet vælter til siden eller frem, det tager cirka fem minutter, vågner man og er klar igen, jeg bruger det når jeg skal køre langt ibel og øjnene begynder at glippe, så kører jeg ind til siden og efter fem-ti minutter er jeg frisk kan jeg køre videre

god fornøjelse

2010-09-23 @ 13:33:29
URL: http://www.gaardhunden.webbyen.dk
Anneli

Låter som att Tinna är sin mor upp i dagen... ;-))

2010-09-24 @ 00:19:01
URL: http://brellir.blogg.se/
Rosa

Hur kom du hem efter festen igår?"

"Som en blixt!"

"Så snabbt?"

"Nej, men liksom i sick-sack..."

2010-09-24 @ 16:52:22
Rosa igen

Det var två bröder, tvillingar, som satt på ett ålderdomshem. Båda två var väldigt gamla och virriga.

En dag när sköterskan gick sin dagliga rond och besökte den första brodern satt han och luftkörde en bil.

Sköterskan frågade undrande:

- Vad är det du gör egentligen?

- Jag är i Norge och kör VM i rally!

Sköterskan:

- Jaha okej.

Så gick hon iväg för att gå in till den andra brodern.

När hon kom in dit satt han och runkade, så hon kunde inte låta bli att fråga:

- Vad i helsike håller du på med!?

- Jo, jag knullar brorsans fruga medan han är i Norge och kör VM i rally...

2010-09-24 @ 16:53:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: