2010-09-26 ? 10:22:07

25 och 26 september

20.14
Svar MR!
Hur jag orkar/hinner vet jag inte! Jag förvånar mig själv! Med tanke på att Beatrice aldrig sover om nätterna och det inte finns utrymme för att sova på dagarna heller.... det bara går! Men det skulle vara som en dröm att få sova 3 timmar i sträck.... någon natt! Alla visa kommentarer om hur man får små barn att sova, undanbedes, vi har nog testat allt, utom kost endast vatten.... Nej, en sak har vi inte testat "låt henne ligga i sin säng och skrika".... vi har inte hjärta att se henne stå och panikgråta i sin säng, framförallt när vi vet hur mycket problem hon har med sin mage!
26/9 17.12
Direkt efter lunch åkte Tinna på födelsedagskalas. Lilja visste precis vad hon ville... RIDA! Eftersom jag bestämt träff med Emelie och Sleipnir, plus att ungstona skulle komma hem idag, så hade jag lite och förbereda och kort om tid, Lilja hjälpte till för fullt att skrubba vattenkar, sedan tog vi in Nafna och Lind. Lilja fick rida en liten sväng på Lind och sedan in till pappa för "belöning", eftersom hon red så duktigt. Så red jag till Marklanda. Medan jag var iväg hade hon minsann tagit på stövlar och hjälm och promenerat ut i stallet. Så fort jag kom tillbaka skulle hon ut på Nafna, hon bar sadel, gel-pad, borstade och fixade! Så upp på hästen och ut. Hon ville ut i skogen och leta kantareller, jag vet inte hur länge vi var ute!  Så väl hemma trodde jag hon var trött, men inte, hon var med och stormockade tre boxar, strödde med spån, sopade och till slut tvungen att gå in eftersom Hannes skulle åka och spela golf. Beatrice var ju inne.
14.44
Igår kväll var det ridning på schemat! Planen var att Tinna och jag skulle rida ut, men då vill ju givetvis Lilja också följa med. Som tur är vill Lilja rida Nafna, annars hade det varit bäddat för kaos! Oavsett blir ju Tinna sur för hon vill inte ha Lilja med och rida. Vilket bara gör att Lilja tycker det är ännu roligare att rida, bara för att reta Tinna. Så medan Hannes talade med Tinna så hann ju Lilja rida. Jättenöjd och lycklig! Så red Tinna och jag ut. Tinna red helt själv på Lind. Kaxig som bara den! Hennes häst är mycket finare, går i form osv! Hon red för fullt, töltade och var först hela tiden.
26/9
10.11
Ja, gårdagens blogg blev inte färdig igår!
Iallafall så skulle jag komma till att mot slutet blev Lind alldeles för pigg för Tinna, hon fick kämpa rejält för att kunna bromsa henne, hon stack inte, men hon stannade inte heller utan fortsatte tölta. Men Tinna fick stopp på henne och ville byta häst till Nafna. Nafna är väldigt stor och lite tungriden, med Tinna lyckades minsann rida ihop henne så hon gick otroligt fint i form och arbetade fint bakifrån.
Vi  hittade massa kantareller också. Riktigt lycklig var Tinna när hon visade dem för pappa & Lilja!
Lilja blev ju genast besviken att inte hon hittat några på sin ridtur. Så hon skulle ut igen. Vi red och red i skogen, hittade ingen! Men till slut hittade vi en annan svamp som jag sedan bytte mot en kantarell! Då blev hon nöjd och red stolt hem.
Sedan igår åkte vi och köpte nya stigbyglar och läder till Tinna, hon har australiensiska säkerhetsstigbyglar nu, men jag bytte till  ett par med gummiband istället. Så köpte vi Himalaya saltsten.
Igår kväll var vi i Pyttebyn http://pyttebyn.se/ på kräftskiva, oj vad mycket kräftor, fiskade i Helgahavet! Någon soft hemmasöndag lär det inte bli, Hannes är ute och jagar, Tinna ska på kalas!
God söndag önskar jag er alla bloggläsare, kända som anonyma nyfikna!
Kommentarer
Lina

Mikið eru stelpurna þinar duglega að fara á hestbakk!

2010-09-26 @ 12:21:20
Maria Lundström

Antar då att jag är en av dina anonyma nyfikna bloggläsare=) Kramar till dej å övriga familjen!

2010-09-26 @ 17:52:21
mr

ehh förstår att du inte hinner träna stjärnskottet, shit vad era dagar verkar rulla på....hur orkar man? kram

2010-09-26 @ 19:28:03
Lina

Och utan att vara expert på småbarn så kan till och med jag dementera det där sista alternativet, som ni tack och lov själva redan lagt åt sidan...



Fortsätt att kämpa! Kram!

2010-09-26 @ 22:50:35
jenni

jeg husker så vel hvordan det var, min ældste sov ikke en nat igennem de første fem år han levede, jeg sov måske en time ad gangen, og så vågen og så sove lidt igen, man går som en døs, og jeg synes heller ikke de skal have lov at græde, det er jo børnemishanlding, de græder jo fordi de er kede af det, ikke for at genere deres forældre, knus og opmuntring til jer alle

2010-09-27 @ 11:22:37
URL: http://www.gaardhunden.webbyen.dk
Tessan

Nej, låta barnen skrika tror inte jag heller på. Särskillt inte när man vet att hon troligen har ont. Önskar jag kunde dela med mig av någon mirakelkur så ni får sova. kram

2010-09-27 @ 11:38:25
URL: http://goljahult.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: