2011-08-18 ? 21:12:57

Fantastisk!

Hon är fantastisk vår fina Hippie.... förutom att hon är helt underbar go familjehund, så är hon så naturligt bra träningsmässigt.
Jag fick ett infall igår förmiddag att kolla om det gick att efteranmäla  till lydnaden på Växjö brukshundsklubb.... jag har inte kört momenten en enda gång sedan i början av maj när vi tävlade senast.... tänkte lite på vinst och förlust, ville ju ha LP1 i hamn innan parningen, så är ju målet IPO 1 också.....

Något som förvånade mig starkt, var att Växjö BK körde agilityträning för fullt mitt under lydnadstävlingen, på vår plan i Alvesta har samtliga hundar förutom just de hundar som tävlar tillträdesförbud. Även om hunden skall klara viss störning, så oerfarna hundar, som kanske dessutom tävlar agility.... som startar för första gången... skall ligga platsliggning... men ett gäng tjoande tjimmande hundägare som kallar "kom, kom, skynda,  hopp och vad de nu ropade" framför näsan. Nej, inte okej. Hippie låg på helspänn och rörde inte en millimeter... dock tror jag det berodde mest på pågående jakttrap-tävling på skjutbanan som ligger nära, det small hela tiden. Hon kopplade det troligen till piska och väntande en figge komma genom skogen.... dock så dömde Hippies ordinarie figge lydnadsklass 3 och elit....

Jag blev lite impad av att hon fick 9 i linförighet, tyckte hon kändes slö... läggande brukar ju gå finfint.... men men, det gällar att slipa på det till IPO 1 nu....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: