2011-02-12 ? 22:43:10

Februari-lördag!

Senaste tiden har Beatrice Edda... barnet med det tjusiga namnet... vissa kallar henne Edda, andra Beatrice, själv säger hon Edda. När hon blir äldre kommer hon nog välja ganska bestämt vad hon vill heta. Denna dam är nämligen mycket bestämd av sig! Jag tror hon har den genen från sin far, vi var i mattbutiken idag och skulle köpa en ny matta... jag ville ha en äkta matta med mönster, Hannes ville ha en "långhårig" ryamatta... jag fick ge mig, jösses vilken bestämd man jag har ;-)
Men iallafall, numera trivs Edda ganska bra på dagis och framförallt har hon sett hur de andra barnen somnar på vilan. Sedan hon föddes har hon avskytt att sova, sovit jättedåligt oh framförallt förvandlats till ett litet monster när det varit dags att sova. Men nu har hon förstått att det är ganska skönt att bara lägga sig ner i sängen och somna.... ja, om det är mammas och pappas säng. Spjälsäng liknar hon nog mer vid en hundbur så den avskyr hon.
I förmiddags åkte jag och Tinna till Christel för att träna, om vi räknar bort Glimma, så hade vi fyra hundar, Hippie, Alf, Troja och Edo. Christels hundar var ju läckra som vanligt, men Hippie och jag har ju spenderat de senaste månaderna framför tv'n och mumsat & bara gottat oss.
Det visade sig ganska väl idag, vi började uuuuruselt och helst tror jahg både hunden och jag ville ge upp. Men tack vare Christels stöd och min otroligt fina hund, tog vi oss ur det urusla och ett steg mot vad vi avslutade hösten.
Hannes är på Þorrablót och jag överväger sova, tjejerna sover sedan länge, Tinnas kompis Filippa sover över, är väl ingen idé att vänta på maken ;-)
Kommentarer
Lina & Cärla

Äntligen...självklart är er dotter en liten Edda. Tinna, Lilja & Edda, så otroligt fina namn i harmoni med varandra. Eller varför inte kalla henne "Beddatrice". Småländsk þorrablót...låter spännande. Innehåller den alla de isländska delikatesserna?

2011-02-13 @ 00:15:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: