2011-11-12 ? 15:17:11

Kennelmor!

Kennelmor är ett väldigt nytt uttryck för mig... men används flitigt inom hundvärlden.... Kan jag inte få ett bättre namn än kennelmor... det känns lite trist..? Iallafall att vara "kennelmor" är lite som att ha barn.... "mina" små knyten som jag tog emot i min hand.... öppnade fosterhinnan och klippt navelsträngen på (okaj, några navelsträngar har Tinna, min mamma, Hannes, Challe och Rosyklippt)... vid var valp har jag fått en varm känsla... en svår känsla... förlossningen är första sidan i en bok... ett hundliv.... minns varenda en... Azahara som föddes i trappan efter mycket kämpande.... Dixon Mirakel som valde tvunget att födas på BB (Växjö djursjukhus)... Frigg i solskenet på midsommarafton.... eller Juli-Juvel som nästan i princip flöt ut efter bordern Jarrax... alldeles vit och kladdig som en fågelunge! Så har man dem i 8 veckor och hela tiden väldigt inställd på att bara älska dem lagom mycket, eftersom man ska skiljas från dem vid 8 veckor.... Så är det dagar som idag... Ixon på utställning... hur har det gått? Cärla på rallylydnad... så minns man de små blöta knytena... endel har inte andats när de kommit ut, man har gnuggat och torkat, blåst luft i lungorna... och så ha första pipet kommit och piggt och glatt har de crawlat sig fram till mjölken.... Som "kennelmor".... har man många små att bry sig om... fast de är vuxna! Det är härligt att vara "kennelmor"! och vet ni vad som är en av de bästa sakerna... att ringa/maila och berätta vilka som ska få en valp i den långa valpkön, då känner man sig som jultomten!
Kommentarer
Ida

Bra skrivet!

2011-11-12 @ 19:49:53
URL: http://idasgardshundar.blogg.se/
Små fötter by sodamaze

Vilket härligt inlägg! Mysigt och varmt men också vemodigt skrivet.

2011-11-12 @ 21:19:07
URL: http://sodamaze.blogg.se/
Lina & Cärla

Ninni, jag älskar när du SKRIVER på din blogg, inte bara sätter in bilder. Förstår att det säkert inte finns så mycket tid att skriva, men som bloggläsare älskar jag när du gör det!

2011-11-13 @ 08:11:17
Rosy

Ja jag kan förstå känslan... K-kullen o K´L-kullen ligger varmt om hjärtat även här!!

2011-11-13 @ 21:24:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: