2011-11-09 ? 19:11:47

Trodde det mer högre %

Satt och gjorde lite statistik på röntgade/mentalbeskrivna hundar (mina Götängens) och konstaterade att procenten var inte så hög som jag trodde, även om många av hundarna är ganska så unga-några för unga... Så är ingen i E-kullen röntgad/mentalbeskriven.... få i den stora F-kullen.... så är det bara några enstakta i de senare kullarna. Nästa år kommer det kosta 600 att mh-beskriva.... så tyvärr kommer nog många se det som en för summa.... "Sällskapshunds-mh't" kommer kosta 1000 kr.... Hejja SBK, hur tänkte de nu? Många anser det som "engångssumma" och det är självklart att man betalar och gör det för det är så viktigt.... men så tror jag få kommer tänka. Även om det är väldigt viktigt, så tror jag många kommer rygga för summan. Än så länge återbetalar rasklubben 150 kr.... hoppas det kommer fortsätta... Men röntgen 1000-1200 kr och MH 600 kr ungefär i samma tid i hundens liv...
Kommentarer
Lina

Nyfiken...hur ser statistiken ut på de som är röntgade?

2011-11-09 @ 20:02:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: