2011-10-12 ? 10:52:22

Älgjakt och höstrusk

Mina danskar är rörande överens...  de skulle vilja tillbringa vintern i Spanien... eller annat varmt land... om matte ska trilskas och inte gå med på detta... skulle de vilja ha en kattlåda att pinka i! Det går inte för sig att behöva gå i på morgonen i 4 plusgrader, morgonfrost alt ösregn och snålblåst!

Hippie däremot klagar inte... finns inget dåligt väder... bara gnälliga småhundar ;-)
Hon tillbringade hela tisdagen med husse på älgjakt. Hon gick med i drevet, fast i och med att hon är ganska lydig och alltid håller sig nära oss, så några älgar kom nog  inte i rörelse tack vare henne... men hon hade roligt och blev välrastad!

Det är lite intressant att se de olika hundarna när de blodspårar.... Glimma som är yngst och mest oerfaren har väldigt bråttom och är väldigt "yster" när hon får komma ut. Hippie och Binkis som är spårerfarna är väldigt spårnoga, lugna och arbetar väldigt metodiskt. De låter sig inte "sig inte luras av vare sig förledningsspår eller bloduppehåll, medan Glimma har en förmåga att bli lite fundersam, dock tycker jag att hon är väldigt duktig och löser spåret var enda gång!

Kommentarer
Fenix

Jag är helt överens med Glimma och Binkis, varför ska man behöva gå ut för att göra sina behov? Det gör ju inte matte eller husse! Jag ligger helst kvar under husses duntäcket och inväntar varmare tider, och om det dröjer så är jag jätteduktig på att knipa :-)

2011-10-12 @ 20:19:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: