2012-08-01 ? 15:14:18

Tokiga hundar och fina hästar!

I måndags hämtade jag, Rosa & Emelie hem Ísa & Dísa från Henny. De har varit 1 månad på träning och jag är så imponerad av deras framsteg! Båda två visade alla fem gångarterna, kan ridas ut ensamma och i grupp, går i paddock. Båda var mer eller mindre helt gröna till en början. Dísa hade haft sadel och ryttare, men aldrig "utbildats".
 
Binkis höööglöper för fullt... Hon är pms-ig och mår alltid jättedåligt när hon löper och imorgon bär det av till Skåne och rasspecialen! Jag hoppas Binkis kan "skaka" loss och visa hur snygg hon är. För som hon är nu, är hon mest frusen, trött och vill ingenting.
 
Hippie däremot... hon vill göra allt, samtidigt! Desto mer jag tränar, desto mer är "på" blir hon.. . och en "på" malle är JOBBIGT!  Hon vill jobba, leka, cykla heeeela tiden!
Kommentarer
Terry

Stackars liten, inte kul med löp när man mår så. Men vi hoppas på fler löpare i kennel familjen ;)

Roligt när de vill göra massor men va trött man blir om man försöker uppfylla alla önskemål ;)

Önskar er en toppen sommar.

2012-08-01 @ 15:25:22
Lina & Cärla

Så där var min Scottis också...bara bättre & bättre och bara mer och mer på. Uppskattar Cärlas "Av-&-på-knapp" väldigt mycket :D

2012-08-02 @ 13:36:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: