2012-02-05 ? 21:08:54

Jag fryser!

Jag fryser, mina hundar fryser.... mina hästar fryser... ungarna fryser och islänningen till karl verkar inte frysa.... han körde jeans och gympaskor i pulkabacken idag! Brrrr!

Tindra är som "självinriden".... ett par gånger satt jag på henne och Rosa ledde henne.... så började vi rida ut och nu rider jag henne i skritt och trav, bettet funkar, uppsittningen funkar... helt zuper! Eftersom Nafna inte kan galoppera eftersom hon fortfarande är konvalecent, så har jag bara galopperat Tindra korta sträckor.... funkar kalas, ett och annat glädjeskutt.
Funderade på att sko henne, men kör oskott ett tag till, hon är ju bara 4 i år... tycker det är lite tidigt egentligen... så jag ska bara skojrida henne, få upp viljan... ingen träning alls... kanske skor henne när snön är borta och vägarna hårda.

Glimma och Binkis växer om sina magar... tycker de är väldigt stora, tidigt båda två! Jättespännande!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: