2012-02-13 ? 19:38:40

Måndag...

Jag har en väldans tjock liten Glimma jämte mig... det är trots att i hunddräktighet ganska lång tid kvar, men hon är ovanligt stor tidigt...

Helgen var kalasmysig, vi bodde i "Afrika-rummet", åt gott, fyra-rätters, efter en drink i baren så gick vi till Harrys. Jag gillar Harrys i Jönköping, varva Sliver och Harrys. Passar mig perfekt. Hannes och jag har ju inte varit ute ihop sedan innan Tinna föddes. Så åt vi lång frukost och slappade framför tvn på hotellrummet på morgonen.

Barnen och hundarna hade det jättebra hos Rosa & Anders... jag var nog mest orolig över Hippie och Beatrice... Beatrice kan ju ha mkt humör och Hippie... ja, hon är intiativrik malle.... hon bangar aldrig för inviter, vad de än är. Ibland kan det ju bli lite för bra. Men båda skötte sig jättebra. Glimma lämnade inte Rosas sida. Beatrice ville inte ens följa med oss hem på söndagen.

Hippies sista valp Kaj, ska åka med oss i Norge.... jag lovade Anette att självklart kunde han åka med oss, det sparar köparen 12 timmar. Det är polisen i Norge som köper honom också. De köpte tre stycken Centaurusar i januari, så var Kaj sista valpen kvar, så ville de köpa honom med. Så vi möter en polis/hundförare i hamnen i Horten och överlämnar lille Kaj.

Ni får jättegärna skicka lite valpnamnsförslag... Jag vet ju inte vilken kull som föds först, men Glimmas ska vara "vanliga namn" och Binkis ska hänga ihop med I-kullen eftersom de är helsyskon, Iza-Ilona, Ixa-Ilona och Ixon... kanske Götängens Min M-Ixon, Mira-Ilona?
Kommentarer
Rosa

Vilka två bokstäver är det? L o M eller hur blev det med K´L-kullen???

2012-02-13 @ 22:44:11
Ninni

L och M :-)

2012-02-14 @ 09:52:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: