2012-01-27 ? 18:43:00

27 jan

Berättade jag att jag satt på en gammal stol häromdagen... i förrgår... med Bea i famnen... plötsligt så krasade stolen... och den var i säkert 10 bitar....  torr som fnöske.
Iallafall ramlade jag baklänges och slog mig så klart, Bea blev bara rädd. Så nu har jag knaprat värktabletter sedan dess... Har ont i skuldran, svanken och den dubbelbrutna svanskotan.
Imorgon är det långritt och jag hoppas ska kunna rida då. Ska låna ut Lind och rida en annan häst jag bara sett vid ngt tillfälle.. hoppas han är snäll och mjuk att rida...

Min mamma och hennes väninnor samlas nästan varenda helg med alla sina hästar och rider ut, inte ovanligt att det är fler än 10 hästar... hon har ju Lind hemma hos sig också. Lind är ju nästan uppvuxen på Marklanda och trivs inte hemma hos oss, hon vill inte bli infångad och är sur och ganska otrevligt att rida. Men så fort hon är på Marklanda kommer hon springandes när man ska ta in henne från hagen och är urtrevlig att rida.
Så varje gång jag ska rida... måste jag åka dit bort till Marklanda... fördelen är alla fina ridvägar :-) Nackdelen är att jag inte kan ha med hundarna... alldeles för mkt trafik för att ha med två eller flera hundar. Har jag en kan jag ha den till att gå fot jämte hästen, fjärrdirrigera mm... men inte två hundar...

Så, nu är det fredag kväll, hade lovat mina barn åka och hyra film, köpa pizza och mysa... men Beatrice har somnat och jag kommer ingenstans....
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: