2012-01-29 ? 22:14:44

Härliga söndag!

Joho... att man fick årets chock igår! Visserligen visste jag att det var på gång... men att våra bästa vänner skulle slå till igår... var jag inte beredd på! Inte utan att man fick en glädjetår, GRATTIS ANDERS OCH ROSA KÄLL :-)

I morse hade vi sovmorgon och trodde att det skulle bli en trist soffhängardag efter gårdagens intensiva lördag... långritt på förmiddagen... ja till kl 14 nästan... och jag hade världens mest underbara häst, dansade som den mjukaste ballerina genom skogen. Lycklig med många hästkompisar i skogen. Så var det snabbt hem och Louise kom för att fota alla hästarna. Det kommer komma kalasfina foto så snart de är fördigredigerade... så var det tillbaka till Marklanda, för att lämna tjejerna hos mormor, det var dags att bada i poolen... så åkte Hannes och jag till Alvesta för att hämta min bil som fått lite ny olja hos Magnus. Så tillbaka till Marklanda för att provrida en häst, ritten blev dock kort... han hade hovarna mer i luften än på marken... så hem igen för att fixa mina egna hästar.. mocka, fodra, ta in.... så fick vi trevligt besök av blivande valpköpare :-) hundarna var tre hormontokar... två dräktiga och en i höglöp (Rosas Iza)... Binkis ville bara sova uppe i soffan, Glimma ville sova i någons knä och Iza genomförde intensiva friarbesök,  kvällens avslutades med mumsig vildsvinsfilé!

Iallafall... idag.... vid lunch kom Rosa och Anders med hela stora familjen. Barnens kusin ville såklart provrida DagOtto! Får en rida, vill alla... så DagOtto fick gå en runda med 7 barn! Sedan fick Nafna gå med två barn en uppvärmningsrunda innan Hannes gav sig ut på en tur...planen var att fortsätta med ungstona... men barnen gnällde... så Rosa och jag åkte och fixade pizza. Pizza=nöjda barn!
Så Rosa och jag fortsatte ut och Rosa sadlade Nafna och jag Tindra. Tindra är 4 år och dotter till Nafna. Har bestämt mig att börja med ett av stona.... så nu blir det Tindra ett tag, så får hon vila, sedan blir det Dísa (Töfradís) Freyjas dotter. Vi red en underbara runda och Tindra var fantastisk, skrittade, travade, svarade för skänkeln, svarade i munnen! Men... så upptäckte vi att troligen en älg rivit ner massor av staket... Så när vi kom hem fick fixa ihop grejer och tog med oss hundarna och Beatrice i pulka... det blev flera timmars stängslande och Beatrice somnade givetvis...

Men till slut var alla hästar i hela hagar... eller i rätt boxar.... puh!

Trevlig helg
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: