2012-01-09 ? 16:06:00

Slappmåndag....

Iallafall eftermiddagen har jag och tjejerna spenderat i soffan och bara myst. Beatrice somnade just jämte mig... vet inte om hon har en period där hon växer... hon är ofta och mycket trött....

Tjejerna har varit lediga idag, studiedag, så Hannes var hemma före lunch och jag efter. 12 veckor tills det vankas klämmis och ledighet... men så slog det mig, vi ska ju snart på skidresa! :-) Tjoho!
Men fram tills dess vankas det massa jobb... Jag ska hinna med en sväng till Stockholm och Hannes till Uppsala.

Nu kommer snart vår finaste Hippie hem! Åh, nu har hon varit borta länge! Jag är är så träningssugen! Men hon behöver verkligen mjukstarta efter 12 valpar, fysträna och bygga muskler. Sedan hoppas jag att det inte kommer ngn snö, vill ju spåra.... spåra massor.... behöver lära mig massor... har verkligen slarvat mig igenom åren med bra hundar.... fått massor gratis.... men med Hippie vill jag nå så mkt längre.

Igår red jag min Lind.... blir så trött, halva ridturen rider jag fantastisk, mjuk, dansande ballerina..... resterande tid är det en rodeohäst. Funderar på att låta henne vila ett tag och lägga tid på Tindra eller Dísa istället... min blivande prinsessa är ju bara 3 år, jag tycker det är för tidigt att börja med henne....

Min blivande ridhäst, Ísa

Min lite halvtok till häst... Lind....

Vad har Ni gjort i helgen?
Vi inledde med tacofest!


Så i fredags käkade vi pizza med Hannes jaktpolare... sedan följdes lördagen av storjakt... jag var barnvakt till MÅNGA BARN tre dagar på raken...
Bilden nedan är fredagens lunch... spagetti och köttfärssås


Så var planen att äta lite exotisk planka och kolla på tv i lördags kväll....


men så blev det plötsligt... omstyrda planer... och jag hamnad på Villanshöjd för lite lördagsmy med storfamiljen...


Sedan var jag jaktänka i söndags igen... utan gubbe och hundar... så igår kväll efter kvällsmaten gick Rosa och jag en lång sväng med hundarna, det var så fint väder ute att pannlampa var överdrivet. Det var ju sedan utmärkt att avsluta med en timmes varmt bad! Vi hann ju på dessa två timmar avhandla och prata om allt som hänt senaste dygnet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: