2012-09-06 ? 15:59:55

Vildhund

Inte nog med att Lava är vild och busig...
 
Hippie är tokvild... som vanligt kom jag på väldigt sent att jag ska tävla, anmälde mig förra veckan till IPO2 och måste snabbt lära in några nya moment... i lydnanden är det inget nytt bara extremt mkt finslip...
Spåret, är väl pinsamt dåligt egentligen, alldeles för högt tempo och slarvar vid påvisande...
Skyddet, en hund som tjuvar vid fjärde skulet, heeeela tiden! Thuvar bort till sjätte direkt och har inte minsta plan på att göra som jag ber henne.. Bara busig...
 
Men desto mer jag tränar desto vildare blir hon, inför varje träningar busar jag igång henne vilket resulterar bet händer/fingar fulla med bett och blåmärken på armarna... I hennes liv finns inga hinder att få tag på bollen, oavsett om mattes arm eller fingrar är i vägen.
 
Så nu vankas det träning och verkligen hoppas på att vi tar oss igenom tvåan!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: