2013-04-18 ? 09:18:00

Helgen

Det är redan torsdag och jag har inte haft tid att berätta vad vi gjorde i helgen!
Målet var Kalmar, para Binkis och bo på hotell med SPA med Rosa.
Parningen gick som smort och "Tyson" är en fantastisk hane!
Vi bjöds på gott fika och hade en så trevlig pratstund med Texas och Tysons matte.
Därefter åkte vi till hotellet, jag checkade in och skulle gå och hämta en väska i bilen, så ringer telefonen... Tinna har trampat på en stor rostig spik, rakt genom foten....
Rosa och jag tittade på varann och övervägde att åka hem, samtidigt som att det är Hannes helg... och delvis med respekt för honom, att jag inte kan dundra in för "minsta lilla", samtidigt som vi ändå befann oss 10 mil bort, både nära och långt... vi bestämde oss för att vänta lite tills Hannes åtminstone hunnit åka in till jourläkarcentralen..
Hannes åkte in, fick träffa en sköterska som bedömde att Tinna inte behövde träffa någon läkare, utan blev omplåstrad och skulle åka hem.
På söndagen mådde Tinna illa, yr, lätt febrig, foren var jättesvullen och en rejäl rodnad... Jag ringde in och vi fick komma direkt... vet inte om man ska kalla det lyxigt att få komma förbi kön på jourläkarcentralen eller inte...
Givetvis hade hon en rejäl infektion och de gav henne penicillin direkt..
Idag är det fem dagar sedan hon skadade sig och kan fortfarande inte stödja på foten, har enorma smärtor i foten, fotled och kan  nätt och jämt röra tårna.. "långtån" rör hon inte alls.
Två återbesök har hon varit på och jag har nu vid tre tillfällen efterfrågat om de inte borde röntga för att se att ett ben inte är av, men svaret är nej...Så hon äter sitt penicillin och hoppar på kryckor... hemma från skolan..
 
Rosa och jag hade lite trevligt ändå, åt gott på Larmgatan 10, mysig hotellfrukost och Binkis tyckte hotell var helt o!
I
Redo för Kalmar!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: