2013-02-17 ? 19:21:46

Hästtjejer!

Mina tre underbara döttrar har blivit riktiga hästtjejer, tack vare shettisen Lisa!
De har alla varit till och från varit intresserade men alltid tyckt mina hästar varit för stora och för pigga att rida.
Sedan Lisa flyttade hem till oss, har alla tre blivit så engagerade i hästarna och rider så bra.
 
Tinna rider Lisa både själv och med mig i alla tre gångarter, Disa rider hon i skritt och tölt. 
Lilja rider Lisa själv när jag longerar Lisa, hon kan stanna och svänga, fatta trav och sakta ner.
 
Beatrice där emot, är väldigt engagerad allt som rör alla hästarna. Igår påtalade hon att mamma minsann kratsar Safirs hovar för sällan. Vet precis vilken häst som ska ha vilket bett och träns. Hon rider Lisa "själv", dvs mamma får inte hålla i.Hon rider i alla tre gångarter, sitter med lätthet kvar om Lisa bockar eller busar.. Sånt som shettisar gör. När jag longerar Lisa, kan Beatrice "flyga flygplan",  crawla, nudda fötterna, ha en arm i luften eller bakom ryggen, snurra ett varv i sadeln, rida baklänges. Hon är så duktig, 3 år gammal! 
Dessutom är hon rätt pratig av sig och försöker förhandla sig till att få rida Safir. När man fyller 4 år man stor nog tycker Beatrice att få ta över mammas fina häst.
Kommentarer
Anonym

Va roligt att läsa ! Är glad för flickorna och Lisa som blir riden:-))

2013-02-18 @ 16:43:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: