2013-02-27 ? 15:50:00

Stackars 50 är trött...

Jag fick en längtan och anmälde mig och Safir till vår första tävling... är vi redo undrade någon... nää det är vi inte.. men vi tycker båda det är skoj... tror jag...
Som 9 mars bär det av till nya favoritlandskapet och Österlen för att tävla.
Vad jag inte visste var att min stackars 50 fäller väldigt intensivt nu när det är dags för vårfällning. Han är så trött stackarn, pälsen rasar och när han blir trött, blir han springig och jobbig att rida. Trött Safir är en het och svårriden häst. Han mår bäst av att stå på box, vila, äta mycket kraftfoder och ridas regelbundet.
Så nu har jag varit och köpt nytt kraftfoder, inte basfoder som tidigare utan kraftfoder för tävlingshästar. Hoppas att det hjälper lite, men det är när inpå tävlingen.
 
Snart är han såhär fin, min fina Safir!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: