2013-03-14 ? 15:58:55

Jag ville ju ha en vild häst....

 
Jag hade en drömhäst... den skulle vara isabell.... fyrgångare, inte jättestor, ha enorma tempon, mycket egen vilja, lite trixig att rida.... och egentligen helt ok om det var en hen... har ju ganska lite erfarenhet av just hen-hästar ;-)
 
Min kära 50... uppfyllde alla önskemålen ovan... och tro mig, jag har gnuggat mig i pannan många gånger och undrat vad jag gett mig in på...jag testade många olika saker, mest för att jag insåg att jag inte kan rida honom som en "vildhäst" utan rätt smart och få till broms och styrning.
 
Så testade jag gramantyglar, en enda gång,,,, är egentligen emot hjälptyglar, men var villig att testa eftersom det inte funkar att ha en häst som inte går att bromsa..... en enda gång använde jag tyglarna och jag har en helt annan häst... Fortfarande het, framåt, rolig att rida...men går att bromsa! Härliga-snälla häst!
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: