2013-05-02 ? 22:57:08

Vänjer mig

Jag håller på för fullt och vänjer mig vid mitt nya liv... Att ha barnen 100% när de är hos mig och vara helt utan dem när de är hos Hannes...
Vissa små saker..  Som att åk och köpa lite mjölk, innebär plötsligt att man måste köra iväg med tre barn... Samtidigt som det blir riktigt kvalitetstid när man har dem. Både för, dem, mig och Hannes... Sedan hittar vi ju på väldigt olika saker...
När de inte är hos mig, är å andra sidan så extremt tyst, kommer oftast hem från jobbet, rider någon eller några hästar... Sedan har man hela kvällen framför sig. 
 
Valborg innföll på Hannes kväll med barnen... Och jag tyckte det kändes riktigt sunkigt, ensamt. Då brukade ändå inte Valborg vara ngn stor händelse i vår familj. Jag stålsatte mig, tjurade lite på mig själv att jag inte hyrt ngn film att fördriva tiden med... men så föll det sig ju att hemma hos mig lämpade det ju sig ypperligt för lite fest,
barnfritt.. Så jag fick lite polare på besök som bara skulle stanna till en studs... Nästan till halv tre på natten. 
 
Men 1 maj skulle barnen till mig... Lilja skjutsade jag till felicia, de skulle springa tidningslöpet i Strandbjörket. Sedan hann jag inte mer än hem, förrän Tinna bestämde lek med Filippa. Filippa vatt med sin mamma i stallet ute på Kungsgården. Tanken var att lämna Tinna där och sedan åka ner till Slottsruinen en sväng med Bea. 
Men Kungsgården är ett paradis och Beatrice ville stanna och leka. Så jag hamnade på kafferep med Daniela och Marie, medan barnen klappade kattungar, kaniner, hönor, kalvar, lamm, grisar, ankor... Hm har jag missat ngn djur?
 
En lång mysig eftermiddag på "Memory lane" :-)
 
 
Sprin
sprintertjejer!
ea
Bea kikar på lammen
Beatric
Bea rider shettisen Milla
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: