2014-04-21 ? 19:25:00

Åh vilken påsk!

Denna påsk hade vi inga barn.., och Krille finurlat med något och planerat.... Jag fyllde år och det var inte utan att jag listat ut att han hade något i görningen. I fredags åkte vi ner till huset på Österlen... Enligt tradition köpte vi pizza på troligen Sveriges bästa pizzeria... Typ en kiosk i Degeberga, Granbaren...
I lördags vaknade vi av morgonsolen och satte oss i varsin solstol och läste... Plötsligt blev Devil alldeles vansinnig och talade om att en bil var på väg... Åh sa jag en sån bil har Linda och Calle... Krille spelade såklart jätteförvånad... Men åhhhh jag som i flera månader försökt övertala Linda och calle att komma ner till påsk... Och de har hela tiden spelat tråkiga och velat vara hemma i påsk... Och i själva verket var detta planerat sedan länge.. vi hade nya bilen ner... Så vi fick plats i samma och åkte till Kivik för att äta på Buhres kajplats. Fantastisk mat! Vi passade på att köpa massa gott i butiken med... Buhres må va dyrt men värt varenda krona... Sedan åkte vi till Kiviks musteri och handlade massa gott, must, cider, gelé...
 
Väl hemma la vi oss i solen. Det bästa sällskapet och fantastiskt väder i vårt paradis!
Vad kan avsluta dagen bättre än en grillning? 
 
Mysigt att att vakna i söndags... Ja Martin och jakob tassade runt... Medan Linda inte tyckte man kunde sova bort hela födelsedagen! 
Så kunde de inte låta bli att sjunga heller och fråga hur det kändes att vara 31... Av Linda och Calle fick jag ett jättefint Edblad halsband.., av Kristian en fluffig (såklart rosa) morgonrock, en jättesnygg jacka och de önskade tofflorna... Svarta med rosa rosor! Skitfina!
 
Planen för dagen var att besöka Prästens badkar! Ett fantastiskt ställe! Killarna fiskade medan Linda och jag pratade om livets tunga frågor... Lycka... Kärlek... Prioriteringar... Linda är den syster jag aldrig haft...
 
På väg hem åkte vi till Buhres och köpte äppelknyten. Jag kunde inte låta bli att shoppa lite mer gotte till påskbordet. 
Väl hemma lagade vi påskbuffé med allt från smörfisk, lax, rökta räkor, havskräftor, lindas köttbullar och kristians jansson...
En fantastisk dag!
 
Idag har vi varit på Brösarpgården och tittat på deras hingstar. Barnen drömmer ju om ett föl efter Lina...men ska det bli får det bli den dag de har fått nya hästar och slutat rida Lina och Fiffe..
tungt lastade killar😂
Fina familjen Örnberg... Lillebror hade dock inte tid att va med på bild..
Jag och min stilige gubbe som alltid strålar på kort ;-)
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: